Reclamem al Parlament que adopti mesures reals i efectives per fer front a la creixent situació de pobresa al nostre país

cat-socialLa campanya ‘Per una Catalunya social’ convoca una manifestació a Barcelona sota el lema ‘Defensem els nostres drets’ el proper diumenge, 6 d’abril, a les 12 hores

Avui ha començat al Parlament de Catalunya el Ple monogràfic sobre la pobresa. Dilluns, les organitzacions que impulsem la campanya “Per una Catalunya social” vàrem participar a l’Openpobresa, ja que la majoria parlamentària va impedir que aportéssim la nostra visió i propostes al Ple del Parlament per lluitar contra aquesta xacra social provocada per la crisi i unes nefastes polítiques governamentals.

Les organitzacions socials volem una Catalunya que reconegui els drets socials de tots els ciutadans i les ciutadanes del nostre país, però les polítiques de retallades que han estat imposades fins ara des del Govern de Catalunya i des del Govern central no fan sinó agreujar la situació i responen a la clara voluntat política de desmantellar el nostre Estat del Benestar. Ni han generat ocupació ni han revitalitzat la nostra economia, ans al contrari: han generat més pobresa i desigualtat.

En aquest sentit vàrem fer públic un document de propostes, que pretén recollir les bases per construir una Catalunya social, amb mesures per sortir de la crisi que tinguin en compte la veu de la ciutadania i no els dictats dels interessos econòmics d’uns pocs.

Des de la campanya “Per una Catalunya social” considerem que la construcció d’un país requereix ineludiblement del reforçament de l’Estat del Benestar, garantint uns serveis públics de qualitat i amb equitat.

Per això, reclamem al Parlament de Catalunya que d’aquest debat en surtin mesures reals i efectives per fer front a la creixent situació de pobresa que es viu al nostre país, i també convoquem una manifestació social el proper diumenge, 6 d’abril, que iniciarà el seu recorregut des de la Plaça Urquinaona a les 12 hores.