Reivindiquem la reobertura en horari complet del Punt d’Atenció Continuada del CAP de Xerta

CAP de Xerta (Imatge de l’Ajuntament de Xerta)

Els delegats i delegades de la UGT –sindicat majoritari- a la Junta de Personal d’Atenció Primària de Terres de l’Ebre de l’Institut Català de la Salut reivindiquen una vegada més la reobertura del Punt d’Atenció Continuada del CAP de Xerta, que atén les poblacions d’Aldover, Benifallet, Paüls i Xerta, a més de donar atenció domiciliària també a les poblacions d’Alfara de Carles, Mas de Barberans i Reguers. En total, una població aproximada de 5.000 habitants.

El nostre sindicat considera que actualment no es compleixen els principis d’equitat, accessibilitat i equilibri territorial per a l’atenció urgent.

La UGT denuncia que la població de les Terres de l’Ebre pateix encara grans desigualtats generades per les brutals retallades dels darrers anys, que, sumades a un pressupost històricament molt inferior al d’altres territoris, l’està privant dels serveis essencials que s’han de garantir a qualsevol ciutadà de Catalunya, visqui on visqui.

Ja fa molts anys que el Punt d’Atenció Continuada del CAP de Xerta es va tancar en horari nocturn, essent obert solament els dissabtes, diumenges i festius de 8 a 21 hores. Demanen la seva reobertura en horari complet, perquè l’atenció urgent i continuada no pot tenir un horari restringit.

També exigim l’increment de l’equip de l’ICS a l’atenció continuada d’Amposta i restablir l’equip de guàrdies presencials i no localitzables del CAP de Flix, i que els Punts d’Atenció Continuada es reubiquin al Centres d’Atenció Primària i no als hospitals comarcals d’Amposta i Móra.

El Pla Nacional d’Urgències de Catalunya (PLANUC) recull que la seva missió és assegurar l’atenció continuada i urgent equitativa i de qualitat adaptada a les necessitats de salut de les persones, a través d’una xarxa d’atenció integrada, accessible i resolutiva liderada per professionals que situï el ciutadà al centre del sistema. Entre els seus objectius ens trobem en primera posició el de garantir l’equitat territorial.

El PLANUC també diu que l’Atenció Primària i a la Comunitat s’ha de tenir com a primer nivell d’atenció i que és clau en la resolució de les urgències de baixa i mitjana complexitat, i que ha de ser més resolutiva i més de proximitat.

En aquest sentit, considerem que la reobertura en la seva totalitat del Punt d’Atenció Continuada de Xerta seria la garantia per poder atendre una persona en situació d’urgència mitjançant un equip de salut molt més accessible i poder oferir una resposta més ràpida, efectiva i de proximitat. És a dir, per garantir els principis d’igualtat, equitat, accessibilitat, efectivitat, qualitat i equilibri territorial.