Repartiment de 3.000 safates de carn al carrer per denunciar els abusos de la gran distribució

tractor
Acció de la Unió de Ramaders i Pagesos de Catalunya (URAPAC – UGT de Catalunya) per conscienciar de la diferència entre el preu que cobra el productor i el que paga finalment el consumidor

La Unió de Ramaders i Pagesos de Catalunya (URAPAC), adscrita a la UGT de Catalunya, repartirà de manera gratuïta demà dimecres, 16 de febrer, a partir de les 11.30 hores, 3.000 safates de productes carnis al mig de la Via Júlia (districte de Nou Barris de Barcelona) per denunciar els abusius i creixents marges comercials de les cadenes de distribució.

Amb aquesta acció, l’organització agrària vol conscienciar la ciutadania que la diferència entre el que cobren els ramaders i el preu que paguen els consumidors és cada vegada més gran. La gran distribució abusa dels agricultors i els ramaders fins al punt que aquests s’enfronten a la desaparició, ja que no poden seguir venent els seus productes per sota del que els costa produir-los.

Durant el repartiment, l’organització també recollirà signatures per demanar al Govern de l’Estat, a la Generalitat i als partits polítics la tramitació urgent de la Llei de qualitat agroalimentària, un instrument de reequilibri de la cadena comercial.

A l’acte participaran Jaume Torra, ramader i president d’URAPAC-UGT de Catalunya, i Lorenzo Ramos, secretari general de la Unión de Pequeños Agricultores y Ganaderos (UPA-UGT).

Repartiment popular de productes carnis

DIA: 16 de febrer de 2011
HORA: 11.30 hores
LLOC: marquesina de la Via Júlia, cantonada amb el carrer de Mas Duran (sortida del metro de Via Júlia).