Reunió de la DGB Baden Wuttemberg amb UGT i CCOO Catalunya per tractar la formació dual i l’assistència als refugiats

DSC_1439
Avui a la seu de la UGT de Catalunya s’han reunit Niko Landgraf, Secretari general de la DGB Baden Wuttemberg, Joan Carles Gallego de CCOO de Catalunya i Josep Maria Alvarez,  Secretari General de la UGT de Catalunya. En aquesta reunió s’han tractat temes d’actualitat com el repte que comporta l’arribada de refugiats a Europa, la situació socio política a Catalunya o la formació professional dual.

• Pel que fa a la qüestió dels refugiats/des destaquem el compromís i esforç de la ciutadania alemanya a l’hora d’acollir-los. Sembla però evident que les capacitats són les que són i que davant un repte europeu cal que els sindicats exigim una solució europea.
  • A nivell del diàleg social constatem que aquest és un dels baluards en models socio econòmics d’èxit com el de Baden Würtemberg. Un diàleg dinàmic i seriós és la millor garantía per una societat cohesionada i de progrés.
  • La qualitat de l’ocupació precisa d’una negociació col·lectiva profunda i de la cooperació activa entre interlocutors socials i administració. Això també val per la mobilitat laboral i geogràfica.
  • Defensem una mobilitat transregional entesa com a oportunitat per garantir l’exercici de llibertats individuals i l’accés de qualitat a l’ocupació digne. Els sindicats ens comprometem a  treballar plegats per evitar tant la fuga de cervells del país d’origen com el dumping salarial al país de destinació.

Les tres organitzacions sindicals ens comprometen a:

1.- intensificar el treball conjunt en l’àmbit de la formació dual per aprofitant les experiències d’èxit de Baden Würtemberg intentant traslladar en la mesura del possible aquestes bones practiques a casa nostra.

2.- intercanviar bones pràctiques en l’acollida i assistència als refugiats/des, per facilitar la seva inserció laboral i social  mitjançant les eines de les que disposem a les nostres organitzacions.

3.- organitzar en els propers mesos, una primera conferència amb experts dels dos països sobre el paper del diàleg social a la formació dual.

En definitiva les tres organitzacions sindicals ens comprometem a continuar treballant conjuntament seguint el fil roig que ha de jugar la qualitat de l’ocupació a Europa.

Bona feina a Europa!!!