Reunió de la Plataforma pel Dret a la Salut amb el gerent de l’Hospital de la Vall d’Hebron

vallhebronAhir una representació de la Plataforma pel Dret a la Salut (formada per les diferents associacions veïnals de Barcelona, representants socials i partits) es van reunir amb el gerent de l’Hospital de la Vall d’Hebron, José Jerónimo Navas.

Tot i l’èxit d’haver aconseguit que el gerent de l’hospital més gran prestador de serveis de Barcelona i rodalies es trobés amb la plataforma, la reunió va resultar bastant decebedora per a les entitats. Navas no va reconèixer les retallades de personal i serveis aplicades a l’hospital des del 2010 i les seves conseqüències (per exemple, les llistes d’espera) i va donar llargues a la sol·licitud de dades al respecte.

D’altra banda, frases com “el pressupost és una llei d’obligat compliment” o “l’economia és el gran gerent del sistema” fan pensar que la Gerència de l’hospital continuarà fent retallades. I malgrat que, certament, no té la capacitat negociadora dels pressupostos, sí és responsable de garantir la distribució de la despesa sanitària al centre.

La Plataforma pel Dret a la Salut es tornarà a reunir el proper 18 de setembre per decidir un calendari d’accions reivindicatives conjuntes entre sindicats, entitats socials i associacions veïnals en defensa d’un dret social tan important com és el dret a la salut.