Reunió per videoconferència de la Mesa Unitària en Defensa del Sector Social amb el Govern de la Generalitat

La UGT de Catalunya, com a membre de la Mesa Unitària en defensa del Sector Social i d’atenció a les persones, hem participat en la reunió per videoconferència amb el president de la Generalitat, Quim Torra, el vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Pere Aragonès, i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani.

En aquesta reunió el President de la Generalitat ha agraït l’enorme esforç que estan fent aquests dies els professionals del sector social de Catalunya, reconeixent el paper tan essencial que tenen.

La UGT de Catalunya hem reclamat al Govern garantir la seguretat de les persones treballadores, i en tal sentit, que proveeixi dels Equips complets de Protecció Individual (EPI’s) necessaris i adequats per desenvolupar la seva feina en condicions de seguretat i garantir la salut dels professionals i de les persones que atenen.

Des de la UGT de Catalunya també els hem fet arribar la nostra preocupació que el sistema social entri també en col·lapse davant l’augment de les necessitats d’índole social de la ciutadania i d’un més que previsible augment de vulnerabilitats. I hem volgut fer arribar al Govern la nostra intranquil·litat per dos col·lectius que avui dia són especialment vulnerables: les empleades de la llar i els menors que tenen els pares ingressats per ser positius del virus COVID-19.

A tal efecte, hem demanat que s’ampliï fins als 6 anys els menors que puguin estar temporalment amb famílies d’acollida, i que incloguin el col·lectiu d’empleades de la llar i de cures entre les mesures excepcionals de protecció econòmica.