Roca retalla la seva plantilla a Gavà en plena expansió internacional

lamallaRoca Corporació, fabricant de productes de bany, ha presentat un Expedient de Regulació d'Ocupació(ERO) temporal que afecta 21 treballadors de la seva fàbrica de Gavà (Baix Llobregat) en ple procés d'expansió internacional, segons fonts pròximes a la companyia. La retallada de plantilla, acceptada per l'autoritat laboral, es va plantejar en un principi per a 48 treballadors, però les negociacions entre la direcció de Roca i els sindicats majoritaris, UGT i CCOO, han permès rebaixar aquesta xifra a 21.

Roca Corporació, que va obtenir un benefici net de 131,45 milions d'euros el 2006, ha justificat aquesta mesura temporal -d'un any, prorrogable a un altre- pel descens de la producció d'aixetes a
la planta barcelonina.

Els afectats per l'ERO temporal, en la seva majoria treballadors amb molta antiguitat en l'empresa, cobraran el subsidi de desocupació i un complement assumit per l'empresa, fins a assolir el 90% del seu sou.

CGT ha presentat un recurs d'alçada contra l'autorització administrativa d'aquest ajust temporal, segons han assenyalat des d'aquest sindicat. Després de les últimes compres d'empreses a l'estranger, Roca Corporació ha anat traslladant part de les produccions de menor valor afegit a països amb una mà d'obra més barata que a Espanya.

Corporació Roca està sumida ara en una política de compra d'empreses per reinvertir la liquiditat obtinguda per la venda, fa dos anys, de la seva divisió de radiadors, que es considerava poc rendible.

L'última adquisició va ser anunciada a final del mes d'agost passat, la compra del grup rus Keramika, propietari de la marca de sanitaris Santek, una de les principals línies de producte d'aquest país, per un preu que no ha estat fet públic. Amb aquesta nova compra, el grup de la família Roca reforça la seva presència al mercat rus, on ja operava des de fa més d'una dècada a través de les marques Jika, Laufen i Roca.

Els fons propis de la companyia a 31 de desembre de 2006 ascendien a 1.263,52 milions, amb unes reserves de 602,30 milions. El grup compta amb societats a 27 països, entre ells Alemanya, Austràlia, la Xina, el Brasil, Rússia, Grècia, Malàisia, l'Índia, Polònia, el Marroc, Singapur i els Estats Units.

{mxc}