Roda de premsa de les entitats promotores de la ILP per la dació en pagament davant del Congrés dels diputats

La Comissió Promotora també es reunirà amb el president del Congrés i amb els grups parlamentaris del PP i de CiU

Demà dimarts, 12 de febrer, el Congrés dels Diputats votarà si admet a tràmit la ILP per la dació en pagament amb efecte retroactiu, la paralització dels desnonaments i la promoció del lloguer social. Representants de les entitats promotores de la ILP estarem presents a Madrid per exigir als grups parlamentaris -especialment al PP, que ja ha anunciat que hi votarà en contra- que prenguin en consideració una iniciativa que ha aconseguit 1.402.854 signatures, el que evidencia un clamor ciutadà per canviar la legislació hipotecària i posar fi al drama de milers de famílies que es veuen abocades al carrer, sense habitatge i amb un deute de per vida.

A les 11 hores, representants de les entitats promotores oferirem una roda de premsa al carrer, davant del Congrés dels Diputats. El grup promotor de la ILP està format per CCCO de Catalunya, la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), l’Observatori DESC, la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques (PAH), la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya i la UGT de Catalunya. Per part del nostre sindicat, serà a Madrid Miguel Ángel Escobar, secretari de Comunicació i portaveu.

A les 12 hores, la Comissió Promotora ens reunirem amb el president del Congrés dels Diputats, Jesús Posada.

Posteriorment, a les 12.45 hores, ens reunirem amb representants del grup parlamentari del PP, i a les 13.30 hores, amb el de CiU.

Durant la tarda, la Comissió Promotora assistirem com a convidats a la sessió plenària que comença a les 16 hores. La votació està prevista cap a les 21 hores.

La votació de la ILP per la dació en pagament coincidirà amb la votació d’una altra  ILP, en aquest cas per la regulació de la festa dels toros com a bé d’interès cultural, que sembla que sí serà presa en consideració –amb menys de la meitat de signatures. Demà veurem quines són les prioritats que demostren tenir els partits polítics d’aquest país. Considerem que suposaria un greu insult a la democràcia que el Congrés ni tan sols prengués en consideració una demanda ciutadana amb un suport tan ample, molt superior fins i tot al nombre de vots que tenen alguns partits amb representació al Parlament. Ens preguntem per a què serveixen llavors les iniciatives legislatives populars i el requisit de recollir un mínim de 500.000 signatures, si el Congrés pot rebutjar sense considerar un text que triplica aquesta xifra.