Rodada de delegats i delegades de la UGT i CCOO de Correus a Barcelona per denunciar el desballestament de Correus

La UGT i CCOO han convocat per a demà dimecres, 26 de maig, a Barcelona una rodada (mobilització de vehicles amb caràcter reivindicatiu) per reclamar a la direcció de la companyia la fi del desballestament de la major empresa pública del país, Correus, amb 55.000 treballadors i treballadores, i per exigir al Govern una definició clara del seu model postal públic estatal. La rodada de cotxes s’iniciarà a les 12 h a la plaça de les Drassanes, seguirà per Passeig Josep Carner, Passeig de Colom, Via Laietana, plaça Urquinaona, descens per Via Laietana i finalització en un circuit reivindicatiu a l’edifici de Correus (plaça d’Antonio López). De 13 a 14 h es farà una concentració a les escales de l’edifici de Correus.

UGT i CCOO ens mobilitzarem perquè no recolzem les polítiques que la direcció de Correus està implementant, el que comporta un clar debilitament de l’empresa pública i prepara el terreny per a la seva futura privatització i del servei públic postal que té encomanat com a prestació, de forma assequible i accessible, per al conjunt de la ciutadania:

• NO a la retallada del finançament del servei públic postal (un 60% per sota dels 220 milions acordats per la Comissió Mixta Foment-OOSS el 2017).
  • NO al transvasament d’activitat a la filial (Correus Express).
  • NO a l’externalització de serveis.
  • NO a la desamortització immobiliària a través de la cessió, regal o venda de patrimoni històric.
  • NO a la reducció de la xarxa postal, suprimint rurals, tancant centres i oficines.
  • NO a la retallada d’ocupació (suprimint llocs, reduint contractació)
  • NO a la retallada d’ocupació i a l’empitjorament de la seva qualitat (36% de temporalitat i 25% d’ocupació a temps parcial en general, i un 75% a la xarxa d’oficines).
  • NO a la fallida econòmica de Correus perquè el servei públic postal SÍ FUNCIONA, tal com es demostra en altres països europeus.

No entenem l’actitud passiva del Govern davant el desballestament de l’operador públic i exigim que torni a situar Correus com a eix fonamental en el projecte de recuperació, transformació i modernització del país, definint de forma clara el seu projecte de servei públic postal.