Rotocayfo torna a fer ús de la reforma laboral per despenjar-se del conveni

rotocayfoLa direcció de l’empresa ja ha acomiadat 10 treballadors que van causar baixa justificada, al•legant absentisme

La direcció de Rotocayfo Impresia Ibérica ha anunciat al Comitè d’Empresa la seva intenció de despenjar-se del conveni col•lectiu de la fàbrica de Sant Vicenç dels Horts. Segons la comunicació interna, que ha començat ja a arribar individualment als treballadors de la planta, la direcció de Rotocayfo Impresia Ibérica s’acull a la nova reforma laboral per poder despenjar-se del conveni i regir les relacions laborals en base al conveni nacional d’arts gràfiques.

No és la primera vegada que Rotocayfo Impresia Ibérica utilitza la nova reforma laboral. Cal recodar que l’empresa ja ha acomiadat 10 treballadors que van causar baixa justificada, al•legant absentisme. Tanmateix, la direcció ha formalitzat el trasllat de 22 treballadors de la planta de Sant Vicenç dels Horts a la de Santa Perpètua de la Mogoda. D’aquests, 5 s’han acollit al trasllat, perdent les condicions laborals i socials que tenien a la seva planta.

En una assemblea de treballadors i treballadores celebrada ahir, la plantilla va decidir per unanimitat radicalitzar les seves protestes, convocant properament vagues de 24 hores.