Rus en un dia

SAP-UGT denuncia que la mesura d’interior és totalment ineficaç i exigeix la meritació immediata del coneixement de les llengües estrangeres

SAP-UGT de Catalunya, sindicat majoritari al cos dels Mossos d’Esquadra, denuncia que el Departament d’Interior amaga les seves vergonyes amb mesures d’aparador, com l’anunci fet públic ahir en què el Departament assegurava que, conjuntament amb diferents gremis d’hostaleria, impartirà cursos de rus a membres del cos dels Mossos d’Esquadra i de les policies locals de Catalunya per atrendre l’augment de ciutadans russos que trien Catalunya com a destí turístic.

El SAP-UGT de Catalunya denuncia que la Generalitat de Catalunya pretén enganyar la ciutadania venent una falsa imatge de la formació que reben els i les agents del CME. Després que des del nostre sindicat denunciéssim la retirada de traductors de les comissaries de Catalunya, el Departament es desmarca amb una mesura totalment ineficaç: cursos de rus en un dia.

Entenem que aquestes mesures no serviran per donar un millor servei a la ciutadania. A tal efecte, el SAP-UGT de Catalunya considera que, si veritablement es vol abordar aquesta problemàtica, cal regular mesures eficaces com podria ser la de meritar en concursos interns o el coneixement de les llengües estrangeres.