Salt només disposa d’una patrulla de Mossos per a 25.000 habitants, i no té comissaria pròpia

mossos1

SAP-UGT, sindicat majoritari al CME, exigeix a Interior que augmenti d’immediat el nombre d’efectius policials a aquesta localitat

En els darrers dies, els greus aldarulls que ha patit la localitat de Salt han ocasionat greus danys (dotze vehicles cremats i un edifici afectat per un incendi provocat). Aquests fets, lamentablement, no són un problema nou a la localitat: l’any passat es van patir aldarulls similars, tot i que amb menys virulència. Això genera evidents problemes d’inseguretat ciutadana.

El SAP-UGT, sindicat majoritari al Cos dels Mossos d’Esquadra, denuncia que només hi ha una patrulla per torn al carrer. És a dir, només 2 agents del cos dels Mossos d’Esquadra, patrullen habitualment en un municipi que supera els 25.000 habitants. A més, el SAP-UGT també denuncia que Salt no compta amb comissaria pròpia. Els agents es desplacen cada dia des de Girona per cobrir policialment aquest municipi.

Per això, des del SAP-UGT considerem necessari, tal i com hem manifestat reiteradament a l’anterior Departament d’Interior, realitzar mesures concretes que permetin un augment d’aquesta sensació de seguretat. En primer lloc, exigim l’augment d’efectius destinats a les dependències de Salt que permeti un increment permanent d’efectius del nostre cos. En segon lloc, cal un compromís de l’Administració per construir les dependències necessàries a la pròpia localitat.

És per això que el nostre sindicat creu que les mesures que s’han pres aquests dies, consistents en el reforç dels efectius policials que operen en aquesta localitat, no s’han de mantenir exclusivament durant aquests dies: és necessari incrementar amb caràcter permanent la plantilla policial de Salt, donada la gravetat dels fets, la seva violència, així com la possibilitat de que aquesta situació es pugui reproduir, amb el conseqüent risc tant per la població com per la integritat física dels propis funcionaris del Cos de Mossos d’Esquadra que treballen a Salt.

Tanmateix , la nostra organització sindical entén que s’ha d’anar més enllà. Cal una remodelació de l’actual política de seguretat ciutadana que encari els nous reptes de la realitat social que viu el nostre país, posada de manifest en la localitat de Salt. Entenem que s’han de impulsar polítiques transversals participades per totes les Administracions públiques que impulsin la millora d’aquesta situació tan lamentable, que genera greu alarma social i que dóna arguments a tots aquells que no creuen en la convivència de tothom en el sí d’una societat democràtica.