Salut estudiarà les possibles contaminacions cancerígenes a l’oficina de Correus de Castelldefels

buzon1.pngArran de les demandes dels treballadors i dels delegats de la UGT de Catalunya, i de la negativa de la direcció de Correus

El Departament de Salut s’ha compromès amb els delegats de la UGT de Catalunya a realitzar els estudis necessaris per comprovar si els treballadors i les treballadores de l’oficina de Correus de Castelldefels porten anys patint contaminacions ambientals nocives per a la salut. El compromís va tenir lloc a la reunió celebrada el passat dilluns a l’Ajuntament de Castelldefels amb el regidor de Sanitat i representants del Servei Català de la Salut i dels Serveis Territorials de Salut a Barcelona.

Els treballadors i les treballadores de l’oficina de Correus de Castelldefels es van manifestar dilluns passat perquè la direcció de Correus va refusar la sol·licitud de la plantilla, formada per 49 persones, de realitzar mesuraments i estudis per detectar la possible presència d’elements nocius a la zona, ja que en els darrers anys set treballadors s’han vist afectats de càncer. Es dóna la circumstància que a la zona existia un fàbrica d’amiant actualment soterrada, i que són nombrosos els casos de veïns i altres treballadors afectats per aquesta patologia.

Els delegats de la UGT de Catalunya al sector Postal havien sol·licitat amb anterioritat a la direcció de Correus que portés a terme els estudis necessaris per aclarir si aquests casos estan relacionats amb contaminacions ambientals. Davant de la negativa de l’empresa, el passat 5 de novembre el nostre sindicat va presentar una denúncia davant de la Inspecció de Treball perquè obligui Correus a fer els mesuraments, tal com recull la normativa en matèria de seguretat i salut laboral.
{mxc}