Foto: Jose Gonzalvo Vivas (Flickr)

La UGT de Catalunya denuncia que es vulguin minimitzar les mesures de seguretat a personal de primera línea d’actuació  per tal d’abaratir els costos d’equipaments a les empreses

El passat dia 9 de setembre, la UGT de Catalunya va demanar al Departament de Salut i al Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) que posessin en marxa i difonguessin un protocol d’actuació en casos d’ebola per a empreses i professionals del transport sanitari. En uns dies es va publicar i difondre un protocol resumit en dos fulls.

Des del sector del transport sanitari ens sorprèn que l’administració tingui en tan baixa consideració al nostre col·lectiu, com a treballadors i treballadores de la salut i com a persones.

Des del sector del transport sanitari de la UGT de Catalunya denunciem que es vulguin minimitzar les mesures de seguretat per tal d’abaratir els costos d’equipaments a les empreses operadores. Som personal de primera línea d’actuació amb un perill elevat de contagi. Sense la protecció adequada ens troben en risc, i alhora, les nostres famílies.

Per tant, des del nostre sindicat demanem serietat al Departament de Salut i del SEM i exigim l’adequació i l’adaptació del protocol difós per l’Agència de Salut Pública de Catalunya a tots els professionals de la sanitat, també l’extrahospitalària.

2 comentaris a “Salut no dota el personal del transport sanitari d’un protocol ni estris de prevenció adequats per a casos d’Ebola

1. Des del 28 d’agost passat les USVB tenim el “Procediment de trasllats de pacients afectats amb sospita de Febre Hemorràgica Vírica” i la “Instrucció Febre Hemorràgica per virus Èbola”
    Potser a vegades ens hem de fixar mes en la documentació que ens arriba…

• Antoni:

La nota de premsa no diu que no hi hagi protocol, sinò que aquest i el material que hi ha comparat amb el protocol i el material dels treballadors dels hospitals deixa molt que dessitjar.

Si revises el contingut ja diem:

“En uns dies es va publicar i difondre un protocol resumit en dos fulls.”

Però el que discrepem es:

“L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha disposat un protocol d’actuació davant l’ebola per a professionals de la salut hospitalaris i de primària que resulta molt més extens quant a instruccions de seguretat i protocols de protecció, i la diferència qualitativa i de protecció davant del possible pacient infectat resulta demolidora. També s’han impartit cursos en centres per preparar al personal. Però al nostre sector, no.

Mentre que en un hospital el personal que atén el possible malalt disposa d’estris de prevenció, com una careta protectora d’esquitxades i una granota impermeable, el personal del transport sanitari, davant la mateixa situació a peu de carrer, hem d’anar amb una granota de paper completament permeable i unes ulleres protectores de plàstic amb unes mascaretes de paper (permeables també).”