SAP-UGT considera que el canvi d’uniforme no és prioritari en un momento de retallades

mossos1

És un insult als agents, que s’han de pagar de la seva butxaca l’armilla protectora i estan a l’espera d’una nova retallada salarial

El SAP – UGT de Catalunya, sindicat majoritari al Cos de Mossos d’Esquadra, considera que en aquests moments el canvi d’uniforme no és una qüestió prioritària, tenint en compte la retallada pressupostària que pateix el cos i que agreuja les mancances que s’arrosseguen des de fa temps. El nostre sindicat creu que abans de fer una elevada despesa en el canvi d’uniformes, el Departament d’Interior hauria de resoldre problemes greus com la manca de personal o la no renovació del parc mòbil, o equipar els mossos i les mosses amb armilles protectores, una reivindicació sindical històrica, ja que són els propis agents qui se les han de pagar de la seva butxaca.

En aquest sentit, no sabem quin és el cost que suposarà aquest canvi d’uniformes –el Departament d’Interior no ha facilitat als sindicats aquesta informació, igual que tampoc ens ha fet partícips dels procés decisori- però calculem que amb aquest pressupost es podria equipar cada agent amb dues armilles antibales, si tenim en compte que el cost mig de l’uniforme bàsic de cada agent quan surt de l’Escola de Policia de Catalunya és de 2.200 euros.

A més, ens sembla un insult que el Departament d’Interior hagi decidit que, des del 1983, ara és el moment més idoni per a aquesta elevada despesa, quan els membres del cos porten dos anys de congelació salarial, una retallada en la nòmina del 5% (2010) i resten a l’espera de la propera retallada salarial anunciada per la Generalitat, que podria arribar fins al 25%.

Per al SAP – UGT de Catalunya el Departament d’Interior està primant la imatge corporativa del cos per sobre de la seguretat dels mossos i les mosses.