SAP-UGT exigeix l’aturada immediata del projecte de canvi de roba per al cos de mossos d’esquadra

El sindicat considera una ofensa la proposta en l’actual situació econòmica, i considera prioritari la dotació d’armilles interiors antibales o la millora de la xarxa de telecomunicacion

El Sindicat Autònom de Policia (SAP – UGT de Catalunya) exigeix al Departament d’Interior que de manera immediata aturi el projecte de canvi de la uniformitat als membres del Cos de Mossos d’Esquadra.

La nostra organització considera una absoluta manca de respecte que davant la greu situació econòmica per la qual passa el país i davant l’amenaça constant de retallades dels drets laborals, econòmics i socials dels membres del nostre col·lectiu, el Departament d’Interior s’hagi plantejat una modificació de la uniformitat del cos.

Són moltes les peticions que des de la nostra organització sindical s’han presentat al Departament d’Interior per tal de millorar el Cos de Mossos d’Esquadra, com per exemple, la dotació per a tots els efectius d’armilles interiors antibales o la millora en la xarxa de telecomunicacions (aspectes que, d’altra banda, posen greument en risc la nostra seguretat). Però des del Departament d’Interior sempre hem obtingut la mateixa resposta: la manca de pressupost ho impossibilita.

Des del SAP – UGT de Catalunya considerem una ofensa i una burla el simple plantejament de la modificació del vestuari per als Mossos d’Esquadra i per a les policies locals de Catalunya.

El nostre sindicat insisteix en què, davant la greu situació econòmica per la qual passa el país, un canvi d’uniformitat NO TOCA. És per això que SAP – UGT  de Catalunya no donarà suport a aquest projecte, menys quan des dels inicis del mateix ens hem mostrat contraris a la seva aplicació i tampoc s’ha tingut en compte l’opinió  mostrada sobre la seva operativitat.

Per últim volem demanar a tots els grups parlamentaris que es posicionin en contra del canvi d’uniformitat fet públic pel Departament d’Interior, alhora que demanem l’exigència al conseller d’Interior la seva retirada immediata.