SAP-UGT i APPAC es fusionen en un nou sindicat amb el 65% de representativitat als Mossos

Una de les principals reivindicacions laborals del nou sindicat serà la regulació de la segona activitat i la creació d'una Fundació de la Policia de Catalunya

El Sindicat Autònom de Policia (SAP-UGT de Catalunya) i l'Associació Professional de la Policia Autonòmica de Catalunya (APPAC) han signat aquest matí un acord de coalició per crear una gran formació sindical dins de la UGT de Catalunya que representarà més del 64% del Cos de Mossos d'Esquadra (CME), format actualment per 12.000 agents. L'acord l'han sigant Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya; Josep Gázquez, secretari general del SAP, i Ernest Pedrals, president d'APPAC.

A dia d'avui, SAP-UGT de Catalunya és el sindicat majoritari al CME, amb 6.000 afiliats i afiliades, i l'APPAC en representa 1.700. En virtut d'aquest acord, en les properes eleccions sindicals al CME, que se celebraran el dia 24 de juliol, SAP-UGT de Catalunya i APPAC es presentaran de manera conjunta. Però l'acord va més enllà, de manera que l'any 2008 es produirà la fusió d'ambdós sindicats, per tal de crear un sindicat fort, responsable i referent en el CME, que faci d'interlocutor amb l'Administració per millorar les condicions laborals d'aquests treballadors i treballadores i per dotar el Cos de més prestigi social i professional.

Les principals reivindicacions laborals que SAP-UGT de Catalunya i APPAC plantegen per als propers quatre anys (període final del desplegament dels Mossos a Catalunya) fan referència, entre d'altres, als salaris, la reducció de la mobilitat geogràfica o bé la seva compensació econòmica, la regulació dels horaris laborals i la planificació dels calendaris laborals, el pagament de nocturnitats i festivitats, o la regulació de la disponibilitat de 24 hores que han de tenir els agents de la Unitat d'Investigació.

D'altra banda, un dels principals objectius de SAP-UGT de Catalunya i APPAC és la regulació de la segona activitat, ja que el CME és l'únic cos policial que no en disposa. La segona activitat ha de contemplar que els agents, després d'un accident o a partir de certa edat, puguin continuar al Cos desenvolupant una altra tasca que no requereixi esforç físic.

Els dos sindicats també volen crear una fundació unitària del CME que doni cobertura als agents en totes les eventualitats que pot tenir una feina d'alt risc com aquesta (pagament de beques, viduïtat, orfandat, etc.).

Al següent enllaç trobareu fotografies de la signatura de l'acord i de la roda de premsa posterior.

{moscomment}