SAP-UGT i SME-CCOO es presenten en coalició a les eleccions del cos de Mossos d’esquadra

mossos1

Ambdós sindicats opten per sumar forces en un moment especialment delicat dins del cos

El SAP-UGT de Catalunya i el SME-CC.OO. han decidit presentar-se en coalició a les eleccions sindicals que se celebraran el proper 25 de juliol al Cos de Mossos d’Esquadra.

Aquesta decisió posa anteposa els interessos del col·lectiu dels mossos als interessos partidistes, i sorgeix com a resposta davant del requeriment generalitzat per part dels mossos i mosses de sumar esforços per defensar en unitat d’acció sindical els interessos professionals del cos de la policia catalana.

En un moment en el qual el conjunt de la societat, i també els integrants de la policia de Catalunya com a treballadors de la seguretat pública, veiem en greu risc els drets laborals adquirits després de molts anys de lluita, les dues organitzacions sindicals de referència al nostre país hem optat per sumar forces, conscients de què en moments com el que estem vivint la unitat d’acció sindical ha de prevaldre i desmarcar-se dels interessos partidistes que, en el cas del CME, representen la resta de forces sindicals que concorren en aquestes eleccions.

Les nostres organitzacions sindicals comparteixen com a valors el sindicalisme coherent, de classe i responsable. Tanmateix, les nostres trajectòries demostren que la capacitat negociadora no és incompatible amb l’acció sindical ferma i decidida quan aquesta és escaient, al marge del color polític que en cada moment dirigeixi el cos, com ha quedat sobradament demostrat.

El SAP-UGT i el SME-CC.OO. lamentem que la resta de forces sindicals no hagin volgut participar en la proposta d’entesa sindical per tal d’aglutinar esforços per enfrontar-nos en bloc com a col·lectiu a la retallada generalitzada dels nostres drets laborals i retributius.