La UGT de Catalunya condemna el nou assassinat masclista

La UGT de Catalunya lamenta profundament la nova mort que es va produir ahir per violència de gènere: una dona ha estat assassinada a cops per la seva parella a Getafe (Madrid). Des del nostre sindicat condemnem l’assassinat i traslladem el nostre condol als familiars i amics i amigues de les víctimes. La violència de gènere, que no només afecta Continua llegint

Guanyem una sentència que obliga a reconèixer jornada reduïda i la concreció horària per cura de menor

El passat 12 de juliol, el Jutjat Social número 21 de Barcelona va dictar sentència favorable a una demanda interposada a través del Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya. La sentència declara que l’empresa demandada, Ferrocarril Metropolità de Barcelona, va incórrer en discriminació indirecta en no reconèixer a la demandant la reducció de jornada per cura de menor i Continua llegint

La UGT demana al govern de la Generalitat el retorn de la figura del responsable sindical d’igualtat

Han passat ja dos anys  de l’aprovació de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes. El Parlament Català va aprovar-la  desprès de dos intents que no van arribar a bon port.  Amb la promulgació de la Llei es van fixar les obligacions dels poders públics en l’assoliment  de la igualtat efectiva, apropant-ho a la Continua llegint

La UGT de Catalunya signa el Pacte per a la Reforma Horària

Avui 17 de juliol la UGT de Catalunya és un dels 110 signants, juntament amb el govern, del Pacte per a la Reforma Horària en el que ens comprometem a assolir l’anomenat Objectiu 2025 que pretén equiparar una sèrie d’indicadors amb la mitjana europea i aconseguir la racionalització horària. Més concretament els compromisos de les institucions i organitzacions promotores del Continua llegint

Concentració per denunciar les violències de gènere

Com cada tercer dilluns de mes, la Plataforma unitària contra les violències de gènere convoca una concentració a la Plaça Sant Jaume de Barcelona per denunciar els feminicidis i les violències de gènere! Dilluns, 17 de juliol, a les 20 hores a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona #ProuFeminicidis #ProuAgressions #NiUnaMes #NiUnaMenys #semprelessevesveus