La Llei Rider, fonamental per a regular un sector important de l’economia digital

La UGT considera que la Llei Rider aprovada en Consell de Ministres és una llei fonamental que ve a regular un sector important de l’economia digital, a resoldre un gravíssim problema de seguretat entre les persones repartidores a domicili

UGT insta Glovo a complir amb la sentència del Suprem

La Inspecció de Treball, a instància de la denúncia de la UGT i altres sindicats, obliga Glovo a regular i donar d’alta 11.013 treballadors i treballadores que treballen com a falsos autònoms. La companyia haurà de pagar més de 16 milions d’euros per l’impagament de cotitzacions a la Seguretat Social. Aquesta actuació de la Inspecció de Treball demostra que el Continua llegint

UGT i CCOO valorem la reunió de la taula de diàleg social sobre plataformes digitals

CCOO i UGT coincidim en la necessitat d’abordar el desafiament que suposa el treball a través de plataformes digitals en el seu més ampli espectre i no circumscriure la negociació al cas concret dels coneguts com a riders de les plataformes de repartiment, els quals totes dues organitzacions reconeixem com a treballadors per compte d’altri, com ha establert recentment el Continua llegint

La UGT aconsegueix que Inspecció de Treball doni d’alta d’ofici a gairebé 4.000 repartidors d’Amazon Flex

La UGT va denunciar fa un any la forma de repartiment d’Amazon a través de repartidors autònoms i autònomes que utilitzaven el seu propi vehicle per al repartiment de paquets a través del que l’empresa va denominar Amazon Flex i recentment, el sindicat ha pogut obtenir les dades referents a les persones repartidores que han estat donades d’alta d’ofici durant Continua llegint

UGT reclama un contracte social per a acabar amb l’esclavisme a les plataformes digitals de repartiment

El Secretari de Política Sindical de la UGT, Gonzalo Pino, i el Coordinador de la plataforma Turespuestasindical.es, Rubén Ranz, han presentat un informe sobre els models d’explotació laboral de les plataformes digitals de repartiment, a través de la realització d’un estudi de camp en el qual es conclou que empreses com Deliveroo, Glovo i Uber Eats utilitzen conscientment la vulnerabilitat Continua llegint