IPC-març-2017-miniEls preus continuen per sobre del 2% i es manté la pèrdua de poder adquisitiu de salaris i pensions

La negociació salarial de 2017 ha de tenir en compte la situació de partida d’intenses pèrdues salarials dels treballadors, així com la fase de creixement econòmic i l’evolució dels preus Els preus del mes de març van augmentar 2,5 dècimes a Catalunya i 2,3 dècimes a Espanya respecte al març de 2016. Quant a la variació mensual dels preus, aquests Continua llegint

Logo-e1489512205679Setmana d’acció per l’abolició dels paradisos fiscals

La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Oxfam Intermón, Attac i Global Alliance for Tax Justice convoquen unaconcentració el dilluns 3 d’abril a les 19h a la plaça Sant Jaume de Barcelona Coincidint amb el primer aniversari de la publicació dels papers de Panamà, el proper 1 d’abril comença una setmana d’acció global per acabar amb els paradisos fiscals. A Catalunya, Continua llegint

pobresaEl Govern de la Generalitat renuncia a obtenir més ingressos per afrontar l’emergència social

La UGT de Catalunya considera insuficients els recursos previstos als pressupostos del 2017 per lluitar contra la pobresa i reclama un sistema fiscal més just i redistributiu La UGT de Catalunya celebra que, finalment, s’hagin aprovat els pressupostos per al 2017 i el país no continuï en pròrroga pressupostària, però com ja vam advertir fa mesos, considerem que aquests no Continua llegint

IPC-febrer-2017Els salaris han de créixer per sobre de la inflació, en una franja entre l’1,8% i el 3%

Cal compensar la important pèrdua de poder adquisitiu que ha patit la classe treballadora com a conseqüència de les polítiques de devaluació salarial aplicades des del 2010 Segons les dades publicades avui per l’INE, la variació de preus interanual del mes de febrer assoleix el 3,1% a Catalunya i un 3% a Espanya. Quant a la variació mensual respecte al Continua llegint

jornada-fiscalistat-injustaLa plataforma per una Fiscalitat Justa organitza la 3a Jornada Ciutadana per estudiar com perseguir més i millor el frau i l’elusió fiscal

Demà, 4 de març, a la Casa de Mar, amb la participació d’experts com Àlex Madariaga i la intervenció de l’eurodiputat Ernest Urtasun i del secretari d’Hisenda del govern de Catalunya, Lluís Salvadó. Taula rodona moderada per la periodista Milagros Pérez Oliva. En la segona part de la jornada es tractaran aquelles qüestions que afecten el nostre dia a dia Continua llegint