euro-per-recepta.pngNecessitem un acord salarial que tingui en compte la important pèrdua de poder adquisitiu dels darrers anys, la fase de creixement econòmic i l’evolució dels preus

També és fonamental recuperar la inclusió en els convenis col·lectius de la clàusula de garantia salarial per si la inflació a finals d’any és superior a la prevista La variació de l’IPC al mes de maig ha estat del -0,1% tant a Catalunya com a l’Estat, el que situa la variació interanual en el 2,1% i en el 1,9%, respectivament. Continua llegint

retall-infografia-IPCExigim salaris que creixin per sobre de la inflació per garantir la capacitat adquisitiva de les famílies

A Catalunya, l’increment de preus interanual ja se situa a prop del 3% Al mes d’abril l’IPC va augmentar un 0,9% a Catalunya i un 1% a Espanya, especialment pel preus del vestit i calçat (nova temporada), el que situa la variació interanual en el 2,8% i en el 2,6%, respectivament. En l’increment respecte a fa un any destaquen els Continua llegint

IPC-març-2017-miniEls preus continuen per sobre del 2% i es manté la pèrdua de poder adquisitiu de salaris i pensions

La negociació salarial de 2017 ha de tenir en compte la situació de partida d’intenses pèrdues salarials dels treballadors, així com la fase de creixement econòmic i l’evolució dels preus Els preus del mes de març van augmentar 2,5 dècimes a Catalunya i 2,3 dècimes a Espanya respecte al març de 2016. Quant a la variació mensual dels preus, aquests Continua llegint

Logo-e1489512205679Setmana d’acció per l’abolició dels paradisos fiscals

La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Oxfam Intermón, Attac i Global Alliance for Tax Justice convoquen unaconcentració el dilluns 3 d’abril a les 19h a la plaça Sant Jaume de Barcelona Coincidint amb el primer aniversari de la publicació dels papers de Panamà, el proper 1 d’abril comença una setmana d’acció global per acabar amb els paradisos fiscals. A Catalunya, Continua llegint