Els salaris a Catalunya han perdut un 4% de poder adquisitiu el 2017, i un 11,8% des del 2009

La UGT de Catalunya exigeix una política salarial que garanteixi la capacitat adquisitiva de les persones treballadores i pensionistes: els salaris han de créixer al voltant del 3% i les pensions han de tornar a revaloritzar-se segons l’IPC La taxa de variació interanual del mes de desembre s’ha situat en un 1,2% a Catalunya i un 1,1% a l’Estat espanyol. Continua llegint

La UGT i CCOO considerem necessari un important increment del SMI

Els sindicats considerem necessari que es resolgui el diferencial entre el Salari Mínim Interprofessional a l’Estat espanyol i altres països de la Unió Europea. Arribar al 60% del salari mitjà, com recomana la Carta Social Europea, ha de corregir l’anomalia històrica del SMI a l’Estat. Per a la UGT i CCOO el creixement econòmic s’ha de reflectir en una recuperació Continua llegint

IPC d’octubre: els salaris han de créixer per compensar la pujada de preus i la pèrdua de poder adquisitiu que arrosseguem des del 2010

És fonamental recuperar la clàusula de revisió salarial amb efecte retroactiu als convenis, situar el SMI en 1.000 euros i garantir la revalorització de les pensions d’acord amb l’IPC Al mes d’octubre els preus a Catalunya van augmentar un 0,8% respecte al mes anterior, el que situa la variació interanual en l’1,9%. La pujada de preus més important durant el Continua llegint

Fitxes de conjuntura econòmica i sociolaboral del mes d’octubre

La UGT de Catalunya ha elaborat aquestes fitxes sobre conjuntura econòmica que sortiran mensualment, per tal d’oferir una foto contínua de quin és l’estat de l’economia i del mercat laboral, per no perdre la perspectiva de la situació. Aquestes fitxes també inclouran un tema mensual econòmic o sociolaboral menys conjuntural per ampliar sobre els problemes del mercat laboral, socials i Continua llegint