Primer congrés CGT Occitanie

En el marc del congrés dels dies 6 i 7 de desembre celebrat a Carcassonne, la CGT Midi Pirineus i la CGT Languedoc Roussillon s’han fusionat en la CGT Occitanie com a conseqüència de la reforma territorial que s’està implementant a França. Les principals línies de treball del nou equip directiu liderat per Lionel Pastre són: Reindustrialitzar el territori per Continua llegint

Jornada “Indústria 4.0, digitalització i Europa”

La UGT de Catalunya organitza el proper dimarts, 5 de desembre, la jornada “Indústria 4.0, digitalització i Europa”, que tindrà lloc a partir de les 9 hores a la Sala d’actes de les Brigades Internacionals de la seu de la UGT de Catalunya (Rambla de Santa Mònica, 10 de Barcelona). El programa de la jornada és el següent: 9h. Inscripcions Continua llegint

La Cimera de Goteborg aprova el Pilar Social Europeu

La UGT ha participat a la cimera de Goteborg dels dies 16 i 17 de novembre i ha participat també en els treballs preparatoris de la Confederació Europea de Sindicats (CES). La UGT es felicita per l’aprovació per part de la Comissió Europea del pilar social europeu, perquè encara que no és d’aplicació directa i no és vinculant pels estats Continua llegint

Seminari final del projecte europeu ‘Be Bop’

Negociació col.lectiva en les empreses multinacionals El projecte «BE BOP», liderat per la CISL Lombardia, en col•laboració amb organitzacions sindicals italianes, franceses, espanyoles i romaneses, i amb el suport de la CES i d’IndustriAll, ha elaborat un programa de treball compartit i ja consolidat, a través d’accions sobre la informació, la consulta, i la participació dels treballadors, amb l’objectiu de Continua llegint

La normativa espanyola per calcular les prestacions d’atur en contractes a temps parcial és discriminatòria

El Tribunal de Justícia de la UE considera constitutiva de discriminació indirecta la normativa espanyola relativa al càlcul de prestacions d’atur en els casos de treball a temps parcial vertical (aquell que es porta a terme només alguns dies de la setmana, per exemple, dilluns, dimarts i dimecres, sense treballar dijous i divendres), davant del treball parcial horitzontal (el que Continua llegint