L’augment de l’atur i la caiguda de la contractació i de l’afiliació a la Seguretat Social demostren un cop més l’estacionalitat i la precarietat del nostre mercat de treball

Novament al mes d’agost puja l’atur a Catalunya, amb 10.072 persones més en situació d’atur que al mes anterior (+2,60%) i se situa en 397.385 persones, 48.055 persones menys que l’any passat (-10,79%). L’atur també creix a l’Estat espanyol: se situa en 3.382.324 persones, 46.400 persones més (+1,39%) respecte al mes anterior, però 315.172 persones menys (-8,52%) respecte al Continua llegint

L’any passat van ser necessaris 48 contractes per cada persona menys a l’atur

La contractació temporal en els darrers vuit anys a Catalunya s’ha incrementat un 24,5% i els contractes temporals de durada igual o inferior a un mes, un 70,4% La UGT de Catalunya ha presentat aquest matí l’informe “Evolució de la contractació temporal a Catalunya 2008-2016”. Malgrat l’increment de la contractació en aquests anys en valors absoluts, la quantitat no va Continua llegint

Catalunya ha perdut 8 posicions en la qualitat del mercat laboral

La UGT de Catalunya ha presentat aquest matí en roda de premsa l’Índex de Qualitat del Treball de Catalunya, un nova eina creada pel nostre sindicat amb la voluntat de fer un seguiment sobre l’avenç o el retrocés en la millora de la qualitat del mercat de treball. D’aquesta manera podem quantificar i qualificar, per primer cop, si realment estem Continua llegint

7 de cada 10 contractes realitzats al mes de juliol han estat al sector de serveis i són temporals

L’atur torna a baixar el mes de juliol a Catalunya i se situa en 387.313 persones: 4.075 persones menys que el mes anterior (-1,04%) i 53.703 persones menys que l’any passat (-12,18%).