Atur desembre 2017: La recuperació econòmica no arriba a les persones treballadores

Deu anys després de l’inici de la crisi, encara hi ha 152.229 persones aturades més, la temporalitat és 4 punts més alta, hi ha 100.000 persones menys afiliades a la Seguretat Social i s’han incrementat en 48 punts els aturats amb ingressos màxims de 426 euros El nostre sindicat alerta també de la bretxa de gènere en la reducció de Continua llegint

Atur novembre: l’avançament de la campanya nadalenca no pot absorbir la pèrdua d’ocupació per la fi de la temporada turística

El número de persones aturades que cobren una prestació màxima de 426 euros o no cobren res, se situa aquest mes en 300.000 persones, el 72% del total de l’atur registrat Quart mes consecutiu de pujada de l’atur a Catalunya: Aquest mes de novembre presenta 422.462 persones en situació de desocupació, 7.391 persones més que el mes anterior (+1,78%), però Continua llegint

La normativa espanyola per calcular les prestacions d’atur en contractes a temps parcial és discriminatòria

El Tribunal de Justícia de la UE considera constitutiva de discriminació indirecta la normativa espanyola relativa al càlcul de prestacions d’atur en els casos de treball a temps parcial vertical (aquell que es porta a terme només alguns dies de la setmana, per exemple, dilluns, dimarts i dimecres, sense treballar dijous i divendres), davant del treball parcial horitzontal (el que Continua llegint