aturUn mercat de treball ancorat en la precarietat i la terciarització: el 72,3% de la contractació al mes de juny ha estat temporal i al sector serveis

El nostre sindicat alerta que en el darrer any la reducció de l’atur femení ha estat del 9,8%, lluny de la reducció del 16,8% de la desocupació masculina La taxa de cobertura torna a reduir-se: 305.256 persones registrades a les oficines de treball (el 74,50% del total) cobren una prestació màxima de 426 euros o no cobren res Al mes Continua llegint

atur-maig-2017-2L’inici de la temporada turística i les campanyes agràries salven les dades de l’atur de maig

Però la reducció de l’atur ve acompanyada per l’increment de la precarietat laboral: la contractació temporal representa el 87,62% del total de la contractació del mes de maig La taxa de cobertura torna a reduir-se: 192.430 persones registrades a les oficines de treball (el 45,20% del total) no cobren prestació o subsidi per desocupació Com és habitual, al maig torna Continua llegint

SOCValorem positivament l’aprovació del Pla de Desenvolupament de Polítiques Actives d’Ocupació 2017-2018

Però alertem de la necessitat d’invertir en recursos humans i tècnics per tal de garantir-ne l’assoliment dels objectius Ahir dijous el Consell de Direcció del SOC, del qual la UGT de Catalunya forma part, va aprovar el quart Pla de Desenvolupament de Polítiques Actives d’Ocupació de Catalunya 2017-2018, fruit del treball conjunt entre la Generalitat de Catalunya, les organitzacions sindicals Continua llegint

idfoLa UGT posa en marxa un programa per inserir laboralment dones aturades com a conductores de transport de viatgers per carretera

El programa ‘Condueix el teu futur’ formarà i orientarà 250 dones d’entre 30 i 54 anys en situació d’atur de llarga durada L’Institut per al Desenvolupament de la Formació i l’Ocupació (IDFO) de la UGT de Catalunya posa en marxa durant el mes de juny el programa integral “Condueix el teu futur”, amb l’objectiu d’inserir laboralment al sector del transport Continua llegint

atur-registrat-abrilLes reformes laborals de la pobresa: Treballadors cada cop més precaris i aturats cada cop més desprotegits

El 68,83% del total de la contractació del mes d’abril ha estat temporal i al sector serveis El 73,72% dels aturats registrats (328.814 persones) cobren una prestació màxima de 426 euros o no cobren res A Catalunya, el mes d’abril torna a baixar l’atur com a conseqüència de la Setmana Santa i se situa en 425.751 persones: 20.266 persones menys Continua llegint