Seguiment del 100% del torn de matí en la segona jornada de vaga de les empreses auxiliars de les nuclears d’Ascó i Vandellós

vandellosNomés han entrat a treballar els treballadors i treballadores dels serveis mínims

La totalitat dels treballadors i treballadores del torn de matí de les empreses auxiliars de les nuclears d’Ascó i Vandellós (ANAV) han seguit avui la segona jornada de vaga –la primera va ser dimarts passat, 13 de juny- per exigir el manteniment dels llocs de treball i unes condicions laborals dignes.

Tanmateix, ahir al matí es va celebrar una reunió entre la direcció d’ANAV i els representants de les seccions sindicals de la UGT i CCOO, on s’ha pogut apreciar una canvi d’actitud de l’empresa, que vol reprendre les negociacions per desbloquejar el conflicte amb les plantilles de les empreses col·laboradores. Recordem que la direcció d’ANAV i els sindicats van arribar a un preacord que finalment el dia 9 de juny les assemblees de treballadors no van ratificar. Ara, l’empresa ha emplaçat els sindicats a presentar un proposta alternativa sobre els aspectes que no accepten els treballadors i les treballadores de les subcontractes.

Així doncs, la propera setmana les Federacions d’Indústria de la UGT i CCOO de Catalunya convocaran els seus delegats i delegades a les empreses auxiliars per preparar aquest document amb les reivindicacions no resoltes, que posteriorment faran arribar a la direcció d’ANAV.

Actualment les dues centrals nuclears tenen subcontractades una trentena d’empreses amb més de 1.300 treballadors i treballadores, per sobre de la plantilla pròpia d’ANAV (un miler d’empleats). Els serveis externalitzats són molt diversos, des del manteniment industrial i elèctric fins a l’enginyeria, passant per la neteja industrial i de locals.

Des de la UGT exigim un acord d’ANAV amb les empreses auxiliars per garantir l’aplicació del conveni col·lectiu de referència de cada sector, la formació adequada dels treballadors i la prevenció de riscos laborals, la no contractació d’empreses multiserveis i la subrogació de les plantilles.