Seguiment del 80% de la vaga de 24 hores al sector de Contact Center

mani-contact5Els treballadors i les treballadores de telemàrqueting de tot l’Estat es mobilitzen pel bloqueig del conveni col·lectiu

La vaga de 24 hores convocada avui per la UGT, CCOO i la CGT al sector de contact center(telemàrqueting) està tenint un seguiment del 80% a Catalunya i del 75% a la resta de l’Estat.

Des de la UGT de Catalunya valorem aquest seguiment al sector d’una manera molt positiva, igual que les aturades parcials dels dies 22 i 29 de setembre, i esperem que la patronal ACE es replantegi la seva actitud de bloqueig del conveni col·lectiu després de 21 mesos de negociació i la pretensió d’empitjorar les condiciones dels 70.000 treballadors i treballadores del sector, uns 20.000 dels quals a Catalunya. El sector de Contact Center està format en un 70% per dones i un 70% dels contractes són a temps parcial no desitjat. El salari més habitual és d’uns 750 euros nets mensuals. .

Recordem que les principals demandes dels representants dels treballadors i les treballadores per al conveni col·lectiu són:

  • Augment del poder adquisitiu.
  • Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.
  • Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.
  • Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.
  • Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).
  • Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).
  • Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*