Seguiment del 95% de la vaga dels examinadors de trànsit, que continuarà demà i dimecres

OPERACIÓN ESPECIAL DE TRÁFICOLa UGT de Catalunya acusa la DGT de ser l’única responsable d’aquesta situació, ja que no ha fet cap proposta al comitè de vaga per evitar els tres dies d’aturades

La vaga dels examinadors i les examinadores de Trànsit està tenint avui un seguiment proper al 95% tant a Catalunya com a l’Estat, el que demostra la indignació d’aquestes professionals, que porten 10 anys esperant que la Direcció General de Trànsit faci efectiu el complement salarial específic signat amb els sindicats. La majoria dels col·lectius de la plantilla de la DGT van veure augmentat el seu complement, però no així els examinadors i les examinadores.

A més, la convocatòria de vaga es manté per a demà i per a dimecres a Catalunya i a tot l’Estat, ja que la DGT i el Govern del PP no han fet res per intentar evitar-la i, en conseqüència, evitar el perjudici que estan patint molts ciutadans que es volen treure el carnet de conduir. Dijous passat, tant a la reunió a la Delegació Provincial de Trànsit de Barcelona com a la reunió a Madrid, la DGT va comunicar al comitè de vaga que faria arribar una proposta, però incomprensiblement no s’ha posat en contacte amb els representants dels treballadors i les treballadores. Davant la manca de voluntat negociadora, la DGT i el Ministeri de l’Interior són els únics responsables de l’anul·lació de 1.456 exàmens a Catalunya cada dia de vaga.

En aquests deu anys, el col·lectiu ha mostrat sobradament la seva bona voluntat, creient les eternes promeses de pagament d’aquest complement i intentant minimitzar al màxim els efectes negatius que les mobilitzacions poden tenir sobre els examinands. Amb aquesta bona voluntat, fins i tot es va acabar desconvocant una sèrie d’aturades l’any 2015, a l’espera que hi hagués diners per poder donar resposta a aquest greuge.

Ara, deu anys més tard i amb les arques de la DGT plenes, tal com confirmen els seus dirigents, els examinadors de Trànsit han decidit dir prou a aquesta injustícia i exigir el pagament d’aquest complement mitjançant diverses jornades de vaga. Encara més quan en una reunió mantinguda amb els representants dels treballadors aquest 2017, el director general de la DGT, Gregorio Serrano, va reconèixer que hi ha recursos suficients per pagar el complement compromès, però que no hi ha cap voluntat política per a fer-ho.

Així mateix, el col•lectiu denuncia:

              Les condicions laborals i econòmiques deplorables que pateix el col•lectiu, que no reconeixen la important tasca que desenvolupen per la seguretat vial de tota la ciutadania. Cal destacar que les càrregues de treball a Catalunya són superiors a la resta de l’Estat.

              Aquests treballadors i treballadores realitzen la seva feina en zones que no disposen de les mínimes condicions de treball regulades en la normativa de prevenció de riscos laborals ni als protocols de seguretat i violència laboral de la pròpia DGT.

              El col•lectiu a Catalunya pateix discriminacions de conciliació laboral respecte a d’altres col•lectius de la pròpia DGT. En aquest sentit es troba la no compensació de la jornada laboral en horari d’estiu, de manera que es deuen quantitats a aquest col•lectiu de 2014, 2015 i 2016.

Les aturades seguiran els dies 26, 27 i 28 de juny, i 3, 4, 5, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 24, 25, 26 i 31 de juliol. A Catalunya hi ha112 examinadors i examinadores que realitzen 13 exàmens cadascun cada dia. Això suposa que cada dia de vaga s’anul·laran 1.456 proves, que poden arribar, en 20 dies de vaga, a un total de 29.120 a Catalunya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*