Seguiment massiu de la vaga a la indústria del paper per un conveni col·lectiu digne

pasta-paper-cartro
La vaga a la indústria del paper a nivell estatal s’està desenvolupant amb normalitat i amb un seguiment massiu per part dels treballadors i les treballadores. L’aturada durant la nit i el matí a les principals empreses de pasta, paper i cartró a Catalunya ha estat la següent:

• Torraspapel (Sarrià de Ter, Girona): 50%
  • Torraspapel (Sant Joan – Les Fonts, Girona): 90%
  • Guarro Casas (Girona): 85%
  • Estora Enso (Baix Llobregat): 100%
  • Miquel y Costas (Barcelona): 100%
  • Gomà Camps (Tarragona): 100%
  • Alier (Lleida): 100%
La UGT i CCOO han convocat dos dies de vaga (23 de febrer i 3 de març) a totes les empreses del sector per denunciar la situació de bloqueig del conveni i l’immobilisme de la patronal ASPAPEL després d’un any de negociacions sense cap resultat. La patronal pretén incrementar la flexibilitat al conveni i introduir unilateralment canvis en l’estructura salarial.

Ahir es va celebrar una nova reunió de mediació a Madrid per intentar assolir un acord in extremis que permetés la desconvocatòria de la vaga, però la reunió va acabar sense acord després de vàries hores.

El sector del paper dóna feina a tot l’Estat a uns 17.000 treballadors i treballadores, 6.000 d’ells a Catalunya.