Seminari Sanitat i Diàleg Social Transfronterer

Europa_dr_ugt

La CSI Pyremed en partenariat amb la Confederació Europea de Sindicats (CES) va organitzar el passat dia 28 de març a la seu de la UGT de Catalunya, un seminari sobre Sanitat i Diàleg Social Transfronterer.

El debat va girar entorn la futura existència de l’hospital de Puigcerdà, i la necessitat d’un model de negociació col·lectiva transfronterer, que en aquest cas assumeixi el millor del sistema francès i del sistema català, per atraure els millors professionals d’ambdos països.

Van destacar les intervencions del Sr. Jordi Boix, Director de l’hospital situat a la Cerdanya, que té previst la seva propera obertura l’any 2013, i de la Sra. Joana Agudo, representant de la CES, que va subratllar la necessitat d’assegurar uns serveis de sanitat de qualitat en aquesta zona, com a instrument per a cohesionar el territori.

A l’acte hi van participar membres dels sindicats francesos, andorrans i catalans, així com a representació institucional de la Oficina de la Comissió Europea a Barcelona.