Sense acord a la mediació del conflicto del sector de la neteja d’edificis i locals

Assemblea de treballadors i treballadores de neteja a la seu de la UGT

Ahir va tenir lloc, sense acord, l’acte de conciliació a la Generalitat previst al conflicte col·lectiu presentat per les patronals ASPEL i ASCEN del sector de la neteja d’edificis i locals.

L’origen del conflicte és l’incompliment per part d’algunes empreses del sector de la pujada salarial de l’1,8% per a aquest any pactada al conveni de neteja d’edificis i locals de Catalunya.

Aquestes empreses són Clece, FCC, Ingesan, Eulen, Samsic i Valoriza, així com d’altres petites que tampoc compleixen amb l’increment econòmic pactat.

La UGT de Catalunya i CCOO continuarem amb les mobilitzacions previstes per aconseguir que aquestes empreses apliquin l’increment pactat, amb denúncies davant del Tribunal Laboral de Catalunya per part de les seccions sindicals i els comitès d’empresa, així com concentracions a les portes del centres de treball, com ja passa a diferents hospitals de Catalunya des de fa dies.