Sense empresa, sense indemnització i sense cobrar l’atur

teleoperador

37 treballadors que feien el servei de telemàrqueting per a Vueling Airlines es converteixen en víctimes de la irresponsabilitat de l’empresa sortint, de l’entrant i de l’Administració

Els treballadors i les treballadores que, fins al 31 de juny, gestionaven les trucades de Vueling Airlines es troben en una situació inversemblant. Aquests treballadors -37 en total- treballaven a l’empresa Midpearl, dedicada al telemàrqueting i especialitzada en oferir serveis a companyies aèries, i tenien Vueling Airlines com a client. Després dels primers rumors de pèrdua d’aquest client, Midpearl es va reunir amb els representants dels treballadors per garantir que, en cas de produir-se un canvi de proveïdora del servei de telemàrqueting, Vueling exigiria a la nova adjudicatària la subrogació de tota la plantilla i que, per tant, els seus llocs de treball -tots ells indefinits- no corrien perill.

Al juny l’empresa Bosch CC esdevé la nova adjudicatària del concurs de Vueling i, malgrat les constants afirmacions que havia fet Midpearl, s’acull al article 18 del conveni i anuncia que realitzarà un procés de sel·lecció de personal i, tal i com indica el conveni, la nova plantilla estarà formada per un 90% dels antics empleats. Això sí, ni conservaran l’antiguitat que tenien, ni els acords aconseguits amb Midpearl fora de conveni, i, per descomptat, el seu contracte serà temporal i no indefinit, com fins al moment havia estat amb la companyia anterior.

L’1 de juliol, moment en què Bosch inicia la seva tasca com a operadora de Vueling Airlines, la situació esdevé surrealista. Com que en cap moment se’ls ha acomiadat formalment, els treballadors continuen anant a treballar al centre de treball de Mindpearl, però allà els comuniquen que ara són treballadors de Bosch CC, que nega contundentment que s’hagi iniciat cap procés de subrogació de plantilles. En definitiva, els primers no els acomiaden, i els segons no els reconeixen com a treballadors.

Amb el certificat expedit per la primera empresa -baixa no voluntària- i la carta de la suposada subrogació, els treballadors denuncien els fets a la Inspecció de Guàrdia. Tanmateix, un cop presenten la documentació a l’OTG, se’ls comunica que la documentació presentada no és la necessària per tramitar la prestació per desocupació. D’aquesta manera, els 37 treballadors es queden sense lloc de treball i sense indemnització, per una banda, i sense prestació per desocupació fins que hi hagi una sentència, per l’altra.  I segons l’Administració, aquesta gestió haurà d’esperar fins després de l’estiu.
La UGT de Catalunya, que està defensant una part d’aquests treballadors a través dels seus serveis jurídics, denuncia el desvergonyiment de totes les parts implicades. En primer lloc de Mindperal que durant tres mesos ha mentit els seus treballadors fent-los creure que el seu lloc de treball estava garantit i que ha eludit les seves responsabilitats. Desvergonyiment també per part de Bosch CC que no ha estat transparent en aquest procés i que ha aprovitat l’avinentesa per negar els drets consolidats als treballadors. I, per últim, desvergonyiment de la Inspecció de Treball, que nega fins a la tornada de les vacances cap solució a aquests 37 treballadors, que es queden al carrer, sense cap indemnització i sense la possibilitat de tramitar l’atur fins que hi hagi una sentència.

Comments are closed.