Sense fàbrica i acomiadats després de setmana santa

artsgrafiques
L’empresa filatèlica Filabo de Sant Joan Despí aprofita les vacances per tancar l’empresa i comunica els acomiadaments als seus treballadors quan aquests tornaven avui al seu lloc de treball

Quan la plantilla de Filabo de Sant Joan Despí ha volgut accedir aquest matí al seu lloc de treball s’han trobat les portes de la fàbrica tancades. L’administrador els ha comunicat a peu de fàbrica que la planta era desnonada i que tots ells estaven acomiadats. Els treballadors -unes 35 persones- ni tan sols han pogut entrar a la planta per recollir les seves pertenences.

La UGT de Catalunya havia denunciat la setmana passada que Filabo -primer fabricant espanyol de material filatèlic i numismàtic- estava desmantellant la seva nau industrial de Sant Joan Despí sense donar cap explicació a la plantilla. Els mateixos treballadors van decidir personar-se a la Inspecció de Guàrdia per denunciar els fets. La Inspecció de Treball es va presentar el mateix dia, però no va poder entrar perquè, segons diuen, la seguretat privada del recinte els hi va prohibir l’entrada. Per al nostre sindicat és inconcebible que un inspector de treball no pugui entrar en una nau industrial si així ho requereix en exercici del seu càrrec. A dia d’avui, la Inspecció de Treball encara no ha donat cap resposta sobre el cas Filabo.

L’empresa ha comunicat aquest matí a tota la plantilla que estava acomiadada, reconeixent la improcedència dels acomiadaments (45 dies per any treballat). Tot i així, també ha comunicat que té intenció de presentar un concurs de creditors -del qual encara no sap res ni administració ni la representació dels treballadors- i que no sap com pagaran les indemnitzacions dels empleats avui acomiadats.

El nostre sindicat denuncia que l’empresa filatèlica i numismàtica Lamas Bolaño va vendre fa un any Filabo a Gutsen & Vergelsa, una societat que es dedica a adquirir empreses amb dificultats a preu de saldo.