Setge polític als Mossos de trànsit del sector de Tremp

mossos1

SAP-UGT de Catalunya, sindicat majoritari al cos dels Mossos d’Esquadra, vol denunciar que els mossos de trànsit del sector de Tremp estan essent assetjats políticament per l’alcalde de Sort i diputat al Parlament de Catalunya, Agustí López, qui s’ha atrevit a denunciar públicament en diferents articles dels diaris “Segre” i “La Mañana” que els mossos “asfixien els ciutadans amb els nombrosos controls que realitzen”.

Per tant, des del SAP-UGT volem manifestar que:

• Tal i com reconeix el mateix Agustí López, no és la primera vegada que intenta fer pressió política per intentar que els mossos no facin la seva feina a la seva població.
  • Que en cap cas els controls han disminuït per la seva pressió política i en cap cas acceptarem arguments dubtant de la nostra pedagogia i menys que ens alliçoni en la forma d’actuar d’un policia de la Generalitat de Catalunya.
  • Des del SAP-UGT entenem que López estigui preocupat pels accidents amb animals salvatges a la seva demarcació, però li recordem que no correspon al cos dels Mossos d’Esquadra realitzar tasques de senyalització per aquest tema i hauria de parlar amb el titular de la via, que n’és el responsable.
Per tant, des del SAP-UGT demanem a l’alcalde i diputat Agustí López que reflexioni sobre les seves paraules. Entenem que es troba en campanya electoral, però considerem que en cap cas ha de crear més pressió sobre els nostres efectius de trànsit, ni intentar donar lliçons sobre què ha de fer o no un dels seus membres. Des de la nostra organització sindical volem apuntar que per als efectius de l’especialitat de trànsit, el més important és aconseguir la reducció del nombre de víctimes mortals en les carreterres, la qual cosa sí considerem una autèntica xacra. I són precisament amb els controls que denuncia López amb els quals s’aconsegueix reduir la mortalitat al Pallars, tal i com demostren les dades.

SAP-UGT vol transmetre tot el suport als companys i les companyes que treballen al sector de Trànsit de Tremp davant aquest nou atac polític al que han estat sotmesos, i demanem als nostres responsables polítics que tinguin el respecte que mereix la nostra tasca policial.