Setmana de lluita per les persones refugiades (13 – 20 de juny)

refugiats
El 20 de juny és el Dia Mundial de les Persones Refugiades. És per això que més que mai ens hem de mobilitzar per reivindicar els drets de les persones refugiades i migrants, així com reivindicar les obligacions que tenen els Estats amb aquestes persones. No podem permetre la dramàtica situació de desempara i de vulneració dels drets humans que estan patint les persones refugiades que arriben a Europa.

Davant l’anomenada “crisi dels refugiats”, diferents col·lectius, entitats, partits polítics i sindicats ens hem unit per organitzar una Setmana de lluita per les persones refugiades del 13 al 20 de juny a tot el territori català. Aquesta tindrà com a punt central una gran manifestació a Barcelona diumenge 19 de juny.

Els actes que organitza i als que s’adhereix la UGT de Catalunya són els següents:

15JConcentració 15j: “SOS refugiades”

Els sindicats UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya i USOC; les associacions ACCP, Moviment per la Pau – MPDL Catalunya, la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR-CEAR), ACCEM, la Fundació ACSAR i Metges del Món; i els partits PSC, ICV i ERC convoquem dimecres, 15 de juny, a les 18.30 hores, una concentració davant la Delegació del Govern (c. de Mallorca, 278, Barcelona) sota el lema “SOS refugiades”. Dues persones refugiades llegiran un manifest que es lliurarà a la Delegació del Govern.

Fins al moment s’han adherit les entitats: UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya, USOC, ACCP, Moviment per la Pau – MPDL Catalunya, Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR-CEAR), ACCEM, Fundació ACSAR, Metges del Món, PSC, ICV i ERC, Asociación Casal Colombiano, Asociación Marroquí Llum del Nord, Convergència Democràtica de Catalunya, Esquerra Unida i Alternativa, Pen Català, Sí amb Nosaltres, JSC, DEMÀ, CIEMEN, ICAB

Les entitats que vulguin adherir-se al manifest poden enviar un correu a premsa@catalunya.ugt.org.

[Enllaçar manifest]

mani-19JManifestació 19j: “Obriu fronteres, volem acollir!”

El 19 de juny sortirem al carrer per denunciar públicament la irresponsabilitat, la negligència i l’hostilitat dels representants polítics de l’Estat espanyol i de la resta dels estats europeus davant l’èxode de persones desplaçades que cerquen un lloc segur.

Sortirem al carrer per denunciar les vulneracions dels drets humans comeses pels governs i els seus còmplices, que tanquen les portes a dones, homes i infants que necessiten protecció. Negant-los el dret a la lliure circulació i a les vies legals existents, se’ls obliga a quedar exposats al negoci impune del tràfic de persones, a fronteres militaritzades subcontractades a règims opressors i a arriscar la seva vida constantment.

El 19 de juny ens unirem per denunciar l’abandonament per part dels nostres governants de la seva obligació d’activar les imprescindibles accions de rescat, ajuda i protecció humanitària. No oblidem les més 36.000 persones que, des de l’any 2000, han perdut la vida al Mediterrani.

La manifestació sortirà a les 18h a la Pl. Universitat de Barcelona.

En aquests enllaços trobareu el manifest i materials de la manifestació:

cartel_corregit-220j: “Jornada en defensa dels drets dels refugiats” a La Jonquera

La UGT de Catalunya organitza una Jornada en defensa dels drets dels refugiats el dia 20 de juny a les 11 hores al Museu Memorial de l’Exili de La Jonquera (carrer Major, 43-47). El programa de la jornada és el següent:

Benvinguda a càrrec de:

• Sònia Martínez, alcaldessa de La Jonquera.
  • Jordi Font, director del Museu Memorial de l’Exili.
  • Xavier Casas, secretari general de la UGT – Comarques Gironines.

Experiències personals de:

• José Mata, fill d’exiliat espanyol resident a França.
  • Maria Gracia Lacruz, refugiada al camp d’Argelers.
  • Jamal Waez, refugiat sirià resident a Girona.

Cloenda a càrrec de Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya.

Finalment, visita a l’exposició “La Jonquera, porta de l’exili”.

Cal confirmar l’assistència a internacional@catalunya.ugt.org | 93 304 68 62

Cartell de la jornada.