Signada la declaració de Terrassa, en el marc de la V Trobada Internacional de líders sindicals

DSC_4061

El dia 7 d’abril vam celebrar la V Trobada Internacional de Líders Sindicals a la Masia Freixa (Terrassa), en el marc del 15è Congrés de la UGT de Catalunya i ha comptat amb l’assistència d’una trentena de sindicalistes arribats d’arreu d’Europa (França: CGT, CFDT; Itàlia: CGIL, UIL, CSIL; Israel: HISTADRUT; Escòcia: STUC; Euskadi: ELA-STV; Regne Unit: T.U.C.; Alemanya: DGB; Bèlgica: AVBB-FGTB; Romania: CSDR).

La jornada s’ha articulat al voltant de tres taules rodones on s’ha debatut sobre la crisi dels refugiats, la posició de les organitzacions sindicals al voltant del TTIP i els obstacles a la lliure circulació de treballadors i treballadores que ens trobem amb els límits que s’estan imposant a Schenguen. Hem comptat amb la presència de ponents tant rellevants com el Sr. Martí Estruch, responsable de comunicació de Diplocat, el Sr. Josep Tarradelles, director de l’oficina de la Comissió Europea a Barcelona, Sra. Bärber Mauch, responsable d’immigració a la DGB Baden Wuttemberg i la Sra. Megan Dobney, secretària regional de la SERTUC, entre d’altres.

A primera hora de la tarda es va signar la Declaració Internacional de Terrassa, amb la presència del secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros.

Link vídeo: http://www.terrassadigital.cat/detall_actualitat/?id=29869&key=58b2fe6ef1882d9c3f41fa62038c8362#.VwtotDG2YwB

Link declaració: