Signat el conveni col·lectiu de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellós

ascoDesprés de cinc mesos de conflicte i vagues parcials, la UGT de Catalunya i APLOC van signar el passat 30 d’octubre amb la direcció un preacord del IV conveni col·lectiu de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellós II (ANAV).

El preacord va ser refermat pels treballadors i les treballadors en una consulta el 3 de novembre, amb el següent resultat: 503 vots a favor (71,86%), 180 vots en contra (25,71%) i 17 vots en blanc (2,43%). La participació va ser del 65,86% (700 vots d’un cens de 1.063 treballadors i treballadores).

D’aquesta manera, el passat 12 d’octubre es va ratificar el preacord i es va signar el conveni, al qual es va sumar també CCOO.

El conveni té una vigència 2014 – 2018 i reforça aspectes fonamentals com la garantia d’ocupació, la continuïtat del pla de relleu generacional i increments econòmics en línia del manteniment del poder adquisitiu per a tota la plantilla.

Pel que fa a aspectes organitzatius, s’incorporen condicions específiques en períodes de recàrrega i/o grans reparacions, i s’ha incrementat el nombre de jornades intensives per millorar l’eficiència i la conciliació de la vida personal i laboral.

Quant a les noves incorporacions, suportaran un decrement salarial, però es mantenen els beneficis socials i la jornada laboral i es garanteix l’ocupació.

Des de la UGT de Catalunya considerem que el conveni garanteix un marc laboral que dóna l’estabilitat laboral necessària per continuar operant de manera segura a les plantes.