Signat el conveni del comerç de Lleida

ndicea.jpgEl passat dia 22 de gener i després d’un any i mig de negociacions amb la Federació de Comerç (FECOM), la UGT va subscriure el conveni col•lectiu del comerç general de Lleida, ja que la patronal ha acceptat augmentar els salaris dels treballadors.

Per arribar a l’acord ha estat necessari que la UGT-Terres de Lleida acudís al Tribunal Laboral de Catalunya per tal que fes de mediador davant el ‘totalitarisme’ mostrat en tot moment per la FECOM, la qual no acceptava ‘moure cap fitxa’ pel que fa a millores pels treballadors d’un col•lectiu molt castigat per la crisi, amb sous que es troben entre els més baixos de tot Catalunya i amb condicions molt precàries pel que fa a la temporalitat. Després de diverses reunions, el Tribunal Laboral de Catalunya va traslladar a la patronal la seva proposta mediadora que ha estat acceptada.

Aquesta mesura comportarà pel 2013 uns increments de sou que van des del 0,55% fins al 1,47%, depenent dels diferents grups i nivells estipulats. En qualsevol cas, des de la UGT-Terres de Lleida s’entén que les condicions laborals dels treballadors del sector del comerç encara han de millorar molt més i cal adequar-les a la realitat de les empreses, sense que això comporti retrocessos en els drets i millores. La UGT considera que encara queda molta feina per fer, sobretot pel que fa a la flexibilitat del temps de treball amb la conciliació de la vida laboral, familiar i personal. Les millores aconseguides, fruit de la pressió del sindicat, aposten pel manteniment dels llocs de treball. La patronal també ha d’entendre que els treballadors, amb el seu sacrifici, també possibiliten la viabilitat de les empreses.