Signat el conveni del taxi i automòbils de lloguer amb conductor de la provincia de Barcelona

taxiEs mantenen les bases de cotització per sobre del conveni estatal, s’asseguren els llocs de treball actuals i es garanteix que tots els contractes seran a temps complert

La UGT de Catalunya i la CONC hem signat avui el Conveni Col·lectiu del Sector del Taxi i Automòbils de Lloguer amb Conductor de la Província de Barcelona, que tindrà una vigència de cinc anys i afecta uns 3.000 treballadors i treballadores.

La negociació del conveni ha estat complicada per la gravetat de la situació econòmica, la reforma laboral i l’existència d’un conveni col·lectiu estatal al qual es podien veure abocats els treballadors i les treballadors del sector si no s’arribava a un acord.

Tot i així, amb el nou conveni s’ha aconseguit mantenir les bases de cotització per sobre del conveni estatal –la patronal volia rebaixar-les al mínim-, assegurar els llocs de treball actuals –la patronal volia prescindir d’uns 500 conductors- i garantir que tots els contractes seran a temps complert. A més a més, d’aquí dos anys hi haurà una revisió de les condicions en positiu si la situació econòmica ha millorat.