Signat el manteniment de la ultraactivitat del segon conveni col•lectiu del lleure educatiu i sociocultural de Catalunya

lleureL’acord garanteix els drets laborals de 25.000 treballadors i treballadores del sector a tot Catalunya

Durant aquesta setmana s’ha dut a terme la signatura de l’acord entre sindicats i patronal representats a la Taula de negociació del tercer Conveni Col·lectiu del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya, reconeixent explícitament la vigència de l’articulat normatiu del segon Conveni, fins a la signatura del tercer.

Aquest acord allunya del perill de la desregulació i la pèrdua de drets laborals propiciada per la reforma laboral a més de 25.000 treballadors i treballadores del sector a tot Catalunya.

Amb tot i això, la dificultat d’un possible acord sobre el tercer conveni es manté degut a la manca de voluntat de les patronals a incloure en la negociació res que pugui suposar un possible increment de despeses. En aquest punt, la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya volen deixar clar que no es signarà cap acord que no reculli increments salarials per als treballadors i treballadores del sector del lleure, un cop realitzats els processos de consulta amb els treballadors i treballadores, delegats i delegades i afiliats i afiliades.

Us adjuntem l’acord sobre la ultraactivitat del segon conveni i les línies vermelles de la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunyaen la negociació del tercer Conveni Col·lectiu del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya.