Signat el preacord del conveni de Nissan Zona Franca i Montcada

nissanS’han aconseguit millores dels ritmes de treball i de les condicions d’ergonomia, recuperació de llocs de treball subcontractats i conversió de contractes eventuals a indefinits

Ahir es va arribar a un preacord del conveni col·lectiu de Nissan, que afecta uns 3.500 treballadors de les plantes de Zona Franca (Barcelona) i Montcada i Reixac (Vallès Occidental).

Des de la secció sindical de la UGT de Catalunya valorem com a positiu aquest acord, ja que s’han aconseguit millores substancials de les condicions de treball: millora dels ritmes de treball, recuperació de llocs de treball subcontractats, millora de les condicions d’ergonomia i conversió de contractes eventuals a indefinits.

Pel que fa als llocs de treball, s’han recuperat 39 de subcontractats, amb la possibilitat d’arribar a uns 70. A més, tots els llocs de treball de moviment de material –que a dia d’avui realitzen treballadors de Nissan- no podran ser externalitzats ni subcontractats. I es crearà una comissió de control per tractar futures necessitats de recuperació de llocs de treball o subcontractació. També s’ha acordat que tots els treballadors fixos-discontinus passen a ser indefinits a la signatura de l’acord.

Quant als increments salarials, s’han pactat augments per als anys 2016 i 2017 amb una fórmula de pujada salarial consolidable i una altra no consolidable:

• 2016: 1% consolidable i 0,3% no consolidable.
  • 2017: 0,6% consolidable i 0,5% no consolidable.

Amb aquest preacord, s’ha desconvocat la vaga de 24 hores prevista per al dia d’avui.