Signat el preacord del Conveni del Metall de la província de Girona

metallLa UGT, CCOO i la patronal FEGMETALL hem arribat avui a un preacord del Conveni del Metall de la província de Girona, que tindrà una vigència de dos anys.

L’acord preveu un increment salarial de l’1,5% el 2016 i de l’1,5% el 2017, a més de la “motxilla salarial” pendent de l’anterior conveni. També inclou la suspensió de la clàusula de compensació i absorció per als increments del 2017, de manera que s’assegura un increment real.

El text també inclou millores en matèria social i de conciliació. Per exemple, es permetrà l’elecció d’horari i torn per a la guarda legal de menors de 12 anys o persones a càrrec del treballador, sense necessitat de demanar reducció de jornada. I també s’aclareix el permís retribuït per hospitalització, intervenció quirúrgica, accident o mort de familiars de primer grau de consanguinitat o afinitat, que serà de quatre dies encara que no hi hagi desplaçament.

Des de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya valorem de forma positiva el preacord perquè hem aconseguit millores socials i clarificacions de permisos que estaven provocant conflictivitat en algunes empreses, a més d’uns increments salarials en els termes de l’AENC, tot limitant la compensació i absorció per garantir que els increments siguin reals. Cal destacar que l’increment salarial es farà sense cedir ni un sol dels drets dels treballadors recollits en el conveni.

La propera reunió per ratificar el preacord i signar el text final serà el 28 de juliol.