Signat el preacord del primer conveni col·lectiu d’Aigües de Barcelona, empresa metropolitana de gestió del cicle integral de l’aigua

agbarEl conveni, que tindrà una vigència de set anys (2017-2023), garanteix un procés d’homologació salarial i de condicions laborals del personal procedent de les diverses empreses

La UGT de Catalunya i la resta de sindicats del comitè d’empresa han signat un preacord del que serà el primer conveni col·lectiu de la nova Aigües de Barcelona – Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, empresa constituïda l’any 2013 amb personal procedent de la Societat General Aigües de Barcelona (SGAB) i de l’Empresa Metropolitana de Sanejament, SA (EMSSA).

El conveni, que tindrà una vigència de set anys (2017-2023), recull un increment salarial anual de l’IPC real de l’any anterior amb una garantia del 0,5%.  A més, el text garanteix un procés d’homologació salarial i de condicions laborals del personal procedent de les diverses empreses (SGAB, EMSSA, Centre Operatiu de Control, Facility Management, personal de nou ingrés), de manera que els col·lectius menys afavorits milloraran la seva situació de forma lineal durant els set anys fins a equiparar-se a les condicions majoritàries.

El preacord també permetrà –amb contraprestacions per als treballadors afectats- obrir les oficines d’atenció al client un dia a la tarda (dijous de 15.30 a 19.30 hores), fet que sens dubte suposarà una millora en el servei a la ciutadania.

Aquest preacord se sotmetrà a referèndum perquè l’aprovi la plantilla durant la primera quinzena d’octubre.

Aigües de Barcelona té una plantilla de 960 treballadors i treballadores en 14 centres de treball repartits per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.