Signat un acord de la plantilla de la DGAIA per la reducció del temps de treball d’atenció directa

Els educadors i les educadores socials de la DGAIA que tinguin més de 58 anys podran reduir el temps de treball d’atenció directa.

Després d’anys de lluita, la UGT signa un acord que possibilita el desenvolupament d’una segona activitat per combatre l’envelliment de la plantilla.

Aquest mes de febrer ha entrat en vigor l’acord signat per la UGT de Catalunya i CCOO per reduir el temps de treball d’atenció directa als infants i adolescents que realitza el col·lectiu d’educadors socials majors de 58 anys adscrits a centres propis de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.

La tasca que desenvolupa aquest col·lectiu té com a eix principal d’actuació el benestar, cura i desenvolupament de nois i noies infants i adolescents que necessiten d’una especial protecció per part de l’administració. Pel que fa a l’atenció directa que cal prestar, aquesta tasca requereix un important nivell de desgast, que repercuteix més significativament en aquells professionals d’edats més avançades i llarga trajectòria professional.

Per primera vegada en la història del col·lectiu un acord reconeix aquest desgast superior al que es dona en altres professionals de l’administració pública i possibilita al llarg de la seva vigència el desenvolupament de la segona activitat per combatre l’envelliment de la plantilla.

L’acord signat té una vigència de dos anys (2019-2020). Durant aquest temps l’Administració i els representants sindicals hauran d’arribar a un acord que contempli el desenvolupament efectiu de la segona activitat per als professionals dels centres d’infància.

Pel que fa a les situacions de violència als centres, la UGT de Catalunya planteja de forma urgent l’aplicació del protocol davant situacions de violència i l’augment de mesures de seguretat als CREIs de titularitat pública (Castanyers i Can Rubió).