Signatura de l’Acord Interprofessional de Catalunya 2011-2014

chemical-worker
Aquest matí ha tingut lloc l’acte institucional de signatura de l’Acord Interprofessional de Catalunya 2011-2014. L’acte s’ha celebrat al Palau de la Generalitat i ha comptat amb les intervencions del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez; el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego; el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, i el president de la Generalitat, Artur Mas.

En aquest enllaç trobareu el document definitiu de l’AIC 2011-2014.

L’AIC és l’acord entre sindicats i patronal que regula les normes de les relacions laborals i la negociació col·lectiva al nostre país, que després s’hauran d’aplicar a cada conveni o conflicte laboral concret. Tracta aspectes com l’estructura de la negociació col·lectiva, el Tribunal Laboral de Catalunya –com a àmbit central de resolució de conflictes-, les comissions paritàries, la flexibilitat, la igualtat, l’absentisme, els expedients de regulació d’ocupació, les polítiques de formació o l’estratègia industrial catalana. Amb aquest document Catalunya es dota de totes les competències sobre negociació col·lectiva, amb l’objectiu d’agilitar la resolució de conflictes, desencallar els convenis estancats, apostar pel conveni sectorial enfront del conveni d’empresa i buscar alternatives -a través de la concertació social- a la destrucció d’ocupació al nostre país.

Pel que fa a la UGT de Catalunya, la nostra organització signa l’AIC després d’un referèndum vinculant en què els delegats i les delegades han ratificat majoritàriament (88,6%) el text del preacord.