Sindicats i direcció de Delphi arriben a un principi d’acord, que se sotmetrà dimarts a votació

delphiLa UGT continua apostant per un projecte de reindustrialització de la planta de Sant Cugat

Aquesta nit, després de 30 dies de negociació, ha finalitzat el període de consultes de l’ERO de Delphi Diesel Systems, S.L., amb un principi d’acord entre direcció i representació sindical, en què es recull el cessament de l’activitat productiva de la planta de Sant Cugat i l’extinció de tots els contractes al llarg del 2016.

Considerem lamentable que una fàbrica amb més de 57 anys d’història pateixi les conseqüències de la decisió que pren una multinacional per deslocalitzar la seva producció a països de baix cost, amb l’únic objectiu d’aconseguir més beneficis. I també lamentem que la legislació actual del nostre país no tingui mecanismes per frenar aquesta sagnia de destrucció del teixit industrial.

Les condicions del preacord contemplen indemnitzacions de 65 dies per any treballat amb un topall de 42 mensualitat i una paga linial de 12.000 euros; prejubilacions per als treballadors de 56 o més anys; i el pagament del conveni especial a la Seguretat Social per als treballadors que compleixin 55 anys durant el 2016. El preacord també contempla un pla de recol·locacions que es posarà en marxa en els propers dies, i que ha de permetre la recol·locació de la majoria dels treballadors.

A causa de l’absència de compromisos i garanties suficients amb l’ocupació en el projecte de reindustrialització negociat entre Delphi i un grup d’inversors, aquest no es va poder concretar en la taula negociadora de manera definitiva per poder ser finalment inclòs. Tanmateix, el preacord sí recull que els actius industrials de Delphi es posaran a disposició dels treballadors i les treballadores per garantir els compromisos laborals en el projecte de reindustrialització.

Des de la UGT de Catalunya considerem molt important aquesta part del preacord perquè es pugui seguir treballant en un procés de reindustrialització en què els treballadors passen de ser oïents en una negociació mercantil entre companyies a ser part fonamental d’una taula de negociació que asseguri que aquests compromisos van lligats a l’ocupació i estabilitat per als treballadors que es puguin acollir al pla.

Esperem aconseguir un pla de reindustrialització que estableixi les garanties necessàries perquè ningú especuli amb els actius dels treballadors de Delphi i les ajudes públiques que es posin a la seva disposició, garantint la continuïtat industrial i l’ocupació de la fàbrica.

El proper dilluns, 2 de maig, l’acord serà explicat en assemblees, i queda supeditat a la votació de la plantilla el dimarts 3 de maig.

Des de la MCA-UGT de Catalunya i des de la secció sindical de Delphi valorem l’esforç dels treballadors i les treballadores en la negociació. Des del nostre sindicat continuem apostant fermament pel manteniment del major nombre de llocs de treball en la fàbrica de Sant Cugat, a través de la negociació d’un projecte de reindustrialització en què esperem que les administracions local i del Govern de la Generalitat de Catalunya, així com el seguiment dels diferents grups parlamentaris, s’impliquin al més alt nivell per aconseguir concretar aquest projecte, que permeti la continuïtat de l’activitat industrial per a garantir l’ocupació de qualitat i el creixement econòmic del nostre país.