Sindicats i patronal, a favor del canvi del model productiu

elperiodico.gif La pròrroga de l’Acord de Negociació Col.lectiva (ANC), que recomana la moderació salarial o increments en funció de la productivitat, considera molt positiva la "tendència cap a un creixement més equilibrat" de l’economia espanyola gràcies al fet que la indústria i els serveis estan prenent el relleu a la construcció. Els sindicats i la patronal consideren que els dos sectors en alça "absorbiran, com a mínim de manera parcial, l’ajust del sector de la construcció".
Les organitzacions que firmaran l’ANC dimarts que ve adverteixen que l’Administració està frenant la reducció de la temporalitat del mercat laboral, ja que la proporció d’eventuals en el sector públic només va baixar un punt enfront dels tres del privat. El nou ANC recomana a les empreses plans d’igualtat i que en cada sector s’iniciïn visites paritàries a les empreses de 6 a 50 treballadors amb més accidents laborals.
{mxc}