Sindicats i patronal del metall de Catalunya s’emplacen a debatre un àmbit autonòmic de negociació

La patronal Unió Metal·lúrgica de Catalunya (UMC), formada per les quatre patronals provincials del sector (UPM de Barcelona, APEMTA de Tarragona, FEGMETALL de Girona i FEMEL de Lleida), la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya i MCA-UGT de Catalunya van acordar ahir la constitució d’una comissió autonòmica que, en el termini de 15 dies, començarà les reunions per analitzar la política salarial per a l’any 2012 i la constitució d’un àmbit autonòmic de la negociació col·lectiva, amb l’objectiu de culminar en un conveni general del metall de Catalunya.

MCA-UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valoren positivament l’obertura d’un marc de negociació autonòmic en el sector del metall, com a millor instrument per reforçar el sector i la negociació col·lectiva.

D’aquesta manera, les dues organitzacions s’emplacen també a desenvolupar l’Acord estatal d’estructura de la negociació col·lectiva en el sector del metall, assolit el passat 11 de gener per CCOO, UGT i la patronal CONFEMETAL.