S’inicia el període de consultes per l’ERO a Delphi

delphiL’empresa DelphiDiesel de Sant Cugat del Vallès ha entregat al comitè d’empresa la documentació corresponent a l’Expedient de Regulació per extingir la totalitat dels contractes des d’avui fins desembre del 2016. Segons l’empresa les causes són econòmiques i productives.

Encara que des del comitè d’empresa com la pròpia Administració van demanar que no es presentes fins tenir definit el pla de reindustrialització, aquest matí, Delphi ha comunicat que avui mateix comença el període de consultes.

Respecte el pla de reindustrialització, l’empresa ha manifestat que encara se està negociant, i per tant, a dia d’avui l’oferta segueix sent no vinculant. Per una altre banda, l’empresa si ha detallat que finalment es tractaria de quatre empreses, amb projectes diferents, que es podrien constituir en una sola entitat a la seva instal·lació a la planta de Delphi. Amb aquest pla es podrien absorbir uns 212 llocs de treball, encara que no es descarta que aquesta xifra augmenti si es consoliden altres possibilitats.

Des del nostre sindicat creiem que, donat que no es tracta d’un problema de cessament d’activitat, sinó d’una clara deslocalització cap a països de baix cost, Delphi podria haver continuat treballant per buscar solucions a la totalitat dels llocs de treball, abans de plantejar aquesta mesura.

La UGT de Catalunya continuarà plantejant mesures per evitar els acomiadament traumàtics, i lluitarà per a que es consolidin totes les propostes de les empreses interessades en mantenir l’activitat industrial a la planta, així com que finalment absorbeixin el màxim número possible de llocs de treball, i es per garantir tant unes condicions laborals de qualitat com un compromís de permanència a Sant Cugat a llarg termini.