Somescola alerta d’una esquerda en el model social i anuncia accions de resposta

som-escolaEls portaveus de Somescola han comparegut aquest dimarts en roda de premsa per valorar l’anunci del Tribunal Suprem referent al català a l’escola com a llengua vehicular. Els portaveus han alertat que s’està tendint a esquerdar el model social i educatiu que ha estat un model d’èxit assolit després de molts anys. També han recordat que aquest anunci arriba precisament quan es compleixen dos anys de la sentència del TC contra l’Estatut que va laminar aspectes molt sensibles de l’àmbit educatiu.

D’altra banda, Somescola també ha fet una crida al Govern i al Parlament a no cedir ni un mil•límetre en la defensa del model lingüístic català a les escoles. En aquest sentit, han anunciat tres accions de resposta que impulsarà Somescola. En primer lloc, lliurarà una moció als responsables d’educació dels grups parlamentaris. En segon lloc, demanarà una entrevista amb el ministre espanyol d’educació, José Ignacio Wert. Finalment, està previst que el proper 26 de setembre coincidint amb el Dia Europeu de les Llengües, Somescola organitzi mobilitzacions a les escoles i un acte acadèmic.

Somescola és un conjunt d’entitats cíviques, culturals i educatives que defensen el suport a l’escola catalana i al model de cohesió social que aquesta representa.