Supermercats DIA assetja treballadors i afiliats a la UGT

supermercat

La UGT de Catalunya presenta avui una denúncia a Treball per l’actuació contra la llibertat sindical i l’actitud antidemocràtica de l’empresa vers el personal de les botigues

La UGT presenta avui una denúncia a la Inspecció de Treball per l’actuació de l’empresa de supermercats DIA. El proper mes de setembre comença el procés d’eleccions sindicals per a escollir els representants dels treballadors a la Xarxa de botigues de Barcelona de DIA, i per aquest motiu, els afiliats i delegats de la UGT de Catalunya han iniciat una campanya de recollida de signatures per a formar candidatures. Davant d’aquesta iniciativa, l’empresa DIA ha optat per a torpedinar directament aquest procés i impedir el mecanisme democràtic posat en marxa pel sindicat.

A través de determinats caps de zona i d’inspectores, l’empresa amenaça a tots els candidats de la UGT amb acomiadar-los si romanen en les candidatures, i els obliguen a renunciar. Sembla obvi que DIA no comparteix amb el conjunt de la societat la preocupació per a la crisi, si no que s’aprofita d’ella emprant el recurs més important per als ciutadans, el lloc de treball, com a xantatge per a obligar-los a renunciar a un dret.

A data d’avui, hi ha un nombre de treballadors molt elevat a DIA que han decidit participar de forma activa en el procés electoral, i formar part de les candidatures de la UGT, doncs els treballadors de la cadena hi veuen una oportunitat de canviar les condicions laborals tan precàries en les que es troben actualment.

Per al nostre sindicat, és una vergonya que una empresa posi en risc l’estabilitat laboral i professional d’un treballador/a per la seva afiliació sindical i l’acomiadi per aquest motiu. Per això, la UGT de Catalunya defensarà el dret a la lliure sindicació que ténen tots i cadascun dels nostres afiliats i els treballadors en el seu conjunt, i interposarà la corresponent denúncia tant a Inspecció de Treball com al Jutjat.