Supermercats Keysi assetja brutalment els drets fonamentals dels candidats de la UGT

supermercat
Els delegats de la UGT es manifestaran demà pels establiments de la cadena per denunciar la campanya d’assetjament i repressió als delegats de la UGT

El passat 9 d’octubre de 2009, la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya va llançar un preavís d’eleccions sindicals a l’empresa de supermercats Keisy. D’aquesta manera, el nostre sindicat donava resposta als treballadors que havien acudit a la federació interessats en realitzar eleccions per obtenir representació legal per als treballadors.

A partir d’aquest moment, la direcció de Supermercats Keisy inicià una campanya dirigida a evitar la celebració d’aquestes eleccions:

• Cita els treballadors en els diferents despatxos de les botigues, amenaçant-los perquè no formin part de la candidatura de la UGT.
  • Impossibilita l’entrada en els centres de treball dels companys de la UGT encarregats de dur a terme el procés electoral.
  • Els responsables de les botigues insulten i amenacen els nostres companys.
  • L’empresa es nega a constituir la mesa electoral.
  • Acomiaden el responsabel de RR.HH. per estar en la nostra candidatura i a dos candidats més del nostre sindicat.
  • Assetgen i coaccionen els treballadors perquè no parlin amb la UGT ni recullin la informació que els proporcionem.

Davant tots aquests fets i davant una evident vulneració dels drets dels fonamentals dels treballadors, la UGT de Catalunya va interposar diverses demandes a la Inspecció de Treball que, contundentment, ens va donar la raó validant les eleccions i obligant l’establiment d’un nou calendari electoral.

Fins avui, la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya ha interposat un total de 10 denúncies a Inspecció de Treball, ja que les actuacions de la direcció de l’empresa contra la UGT han anat en augment.

Des de la UGT de Catalunya no permetrem sota cap concepte que una empresa interfereixi en la llibertat dels treballadors i les treballadores i en el seu dret a decidir tenir representació legal en el sí de l’empresa. I, per descomptat, no permetrem que assetgin ni amenacin els companys de la UGT i aquells treballadors que ens donen el seu suport.

Per aquesta raó, els delegats i les delegades del nostre sindicat es manifestaran demà per les botigues de la cadena Keisy a Barcelona per mostrar el seu rotund rebuig a l’actitud de l’empresa.

Concentració delegats UGT – Supermercats Keisy

DIA: divendres, 12 de març de 2010

HORA i LLOC: A les 9:30 hores sortiran dos grups, un des de la botiga del carrer Còrsega, 54, i l’altre des de la botiga de Gran Via de les Corts Catalanes, 719. Ambdós grups faran un recorregut pels diferents establiments de la cadena de supermercats de Barcelona.